یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راسخ تاکید کرد:

عزم وزارت ارتباطات در تحقق حقوق شهروندی

راسخ

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰


در نشست شورای عفاف و حجاب و حقوق شهروندی وزارت ارتباطات و دستگاه‌های تابعه، که با حضور جانشین قائم مقام وزیر و بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور همراه بود، معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی، با اشاره به اقدامات این وزارت در راستای تحقق حقوق شهروندی، گفت: نمونه بارز پاسخگو بودن وزارت ارتباطات را در صفحات اجتماعی وزیر محترم ارتباطات شاهد هستیم.

وایمکس نیوز - راسخ ادامه داد: در حقیقت، بالاترین نمود پاسخگویی و احقاق حقوق شهروندی در این صفحات اتفاق می افتد چرا که، مقام محترم وزارت به صورت مستقیم به اظهار نظرها و پرسش های مخاطبان خود پاسخ می دهد.
وی دیگر اقدام این وزارتخانه را در این راستا راه اندازی سامانه 195 عنوان کرد و افزود: این سامانه نیز گام بزرگی در جهت احقاق حقوق شهروندی است که گزارش‌های آن با دقت رصد می شود.
معاون وزیر ارتباطات، همچنین استقرار دولت الکترونیک را گام مثبت دیگری در زمینه احقاق حقوق شهروندی دانست و گفت: این وزارتخانه اقدامات اساسی در این خصوص انجام داده است و با استقرار کامل آن گام های موثری در این زمینه برداشته خواهد شد، به ویژه با کاهش ارتباط مستقیم مردم با کارگزاران به ایجاد فضای سالم اداری و شفافیت کمک شایانی خواهد کرد.
مهندس راسخ در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحث آموزش، بر آموزش خانواده به عنوان کانون اصلی جامعه تاکید کرد و گفت: وزارت ارتباطات در بحث آموزش به ویژه آموزش های فرهنگی، آموزش سراسری کارکنان و خانواده های آنان را دنبال می کند.
وی از بررسی زمینه های ایجاد تخلف به عنوان دیگر اقدام این وزارت در راستای صیانت از حقوق مردم خبر داد و گفت: با استخراج سرفصل های ایجاد تخلف، گام‌های مثبت و موثری در این زمینه برداشته شده است.
وی برگزاری دوره آسیب های فضای مجازی در وزارت ارتباطات را نیز به منظور صیانت از خانواده ها عنوان کرد و گفت: با دعوت از بهترین اساتید به دنبال افزایش آگاهی و ایجاد جو مثبت نسبت به مسائل فرهنگی هستیم.
مهندس راسخ با تاکید بر این که در زمینه مسائل مربوط به عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی باید با پرهیز از شعار زدگی و تنها با پرداختن به واقعیات به نتیجه رسید، اظهار داشت: حقوق شهروندی بسیار گسترده است و شامل حقوق مردم با مردم، دولت با مردم و جامعه است.
وی همچنین به تجمیع بازرسی ها در وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: به منظور عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور استفاده بهینه از امکانات، با تجمیع بازرسی ها، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه ها صورت گرفت.
مهندس راسخ با تاکید بر انجام تکالیف ابلاغی خاطر نشان کرد: حسن برخورد به عنوان راهی جهت ترویج فلسفه عفاف و حجاب در شورای فرهنگی وزارت مورد تایید است و تا کنون نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.
به گفته وی این وزارتخانه در سال گذشته در زمینه اقامه نماز جماعت و امر به معروف و نهی از منکر حائز رتبه ممتاز در بین دستگاه های اجرایی شده است.
جانشین قائم مقام وزیر و بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور نیز با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت ارتباطات، این وزارت را جزء دستگاه های برتر در این خصوص برشمرد.
ملازاده مباحث عفاف و حجاب و حقوق شهروندی را از جمله موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و سران قوا عنوان کرد و افزود: در این خصوص علاوه بر انجام کارهای جاری باید با انجام اقدام های فوق العاده، به اهداف خود دست یافت.
وی با ابراز خرسندی از رعایت حجاب و عفاف در ستاد دستگاه های اجرایی، بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب جهت افزایش حساسیت در لایه های دیگر اجتماع نسبت به این موضوع تاکید کرد.
ملازاده در بخش دیگر سخنان خود از همکاری وزارت کشور با صدا و سیما در زمینه معرفی شخصیت‌های موفق و محجب خبر داد و افزود: معرفی چنین افرادی به جامعه به بهترین نحو به ترویج فلسفه عفاف و حجاب می پردازد.
در این نشست، دبیران شورای عفاف و حجاب و حقوق شهروندی سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه وظایف خود پرداختند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو