یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه فناوران رایانه :

جریمه 6 برابری در انتظار گرانفروشان است

سخت افزار

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰


رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: در این بازار سود مجاز عمده فروشی 3 درصد و خرده فروشی 7 درصد است که برخی واحدهای متخلف سودهای نامتعارف 2 تا 3 برابری از خریدار دریافت می‌کنند و جریمه 6 برابری در انتظار گران فروشان است.

وایمکس نیوز - مهدی میر مهدی اظهار داشت:‌ کمیسیون هیئت عالی نظارت، ضرایب سود عمده فروش و خرده فروش ﺑﺮای اﻧﻮاع ﮐﺎﻻﻫﺎ را مصوب کرده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: بر این اساس، واحدهایی که به صورت عمده فروشی فعالیت می‌کنند موظفند کالای خود را با سود 3 درصد و واحدهای خرده فروش، با سود 7 درصد به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: وزارت دارایی نیز مطابق با این قانون، مالیات های شغلی را دریافت می‌کند.

میر مهدی گفت: علیرغم ابلاغ این دستورالعمل به صنف، اما برخی واحدهای صنفی تخلف کرده و سودهای نامتعارفی را از خریداران دریافت می‌کنند که گاهی به 2 تا 3 برابر میزان سود مجاز می‌رسد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران توضیح داد: میزان سود مجاز معمولا در بازارهای بورس رعایت می شود و گران فروشی اغلب در بازارهای غیر بورس اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بازرسان اتحادیه به صورت دوره‌ای با مراجعه به واحدهای صنفی و پرسش از خریداران فاکتورهای خرید و فروش را بررسی می‌کنند، گفت: در صورت احراز تخلف واحد صنفی متخلف به میزان 6 برابر گران‌فروشی جریمه می‌شوند.

منبع : فارس

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو