شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه‌‌ای:

ارایه وایمکس سیار کاربران بیشتری را جذب خود می‌کند

تزئيني

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۵:۰۰


عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه‌‌ای و اینترنتی دادگستری استان تهران گفت: مهم‌ترین حسن وایمکس این است که در جاهایی که زیر ساخت وامکانات سخت افزاری جوابگوی نیاز نیست در کوتاهترین زمان ممکن قابلیت اتصال به اینترنت با استفاده از وایمکس فراهم می‌شود.

وایمکس نیوز - باقر افخمی، عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: سرویس‌های ADSL بنا به نوع ساختاری که دارند از پایداری و قوام بیشتری برخوردارند.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده برای هر پورت ADSL زیر 50 هزار تومان است، افزود:‌ راه‌اندازی شبکه وایمکس گران‌تر از ADSL است، به عنوان مثال سرویس که در حال حاضر یکی از سرویس دهنده‌های وایمکس ارایه می‌دهد به صورت اکتیو نیست و براساس IP ثابت و در یک محدوده کوچک این سرویس ارایه داده می‌شود.
وی گفت: هزینه دانلود و ارسال و دریافت اطلاعات در وایمکس گران‌تر است و سرویس وایمکس با توجه به محدودیت ارایه خدمات در مراکز چه توسط مراکز مخابرات و چه توسط شرکت‌های PAP ارایه می‌شود و در واقع می‌توان گفت مکان‌هایی که نمی‌توان ADSL را ارایه داد وایمکس تنها راهکار محسوب می‌شود ولی وایمکس برای کاربر معمولی به دلیل گران بودن و قیمت بالا مقرون به صرفه نیست.
افخمی گفت: البته زمانی که سرویس وایمکس به صورت اکتیو و در سطح شهر مثل موبایل ارایه شود تعداد متقاضیان آن در میان کاربران معمولی وخانگی نیز افزایش می‌یابد چرا که همانند موبایل و به صورت سیار در همه محدوده‌ها می‌توان از آن استفاده کرد؛ البته وعده‌هایی نیز در این زمینه از طرف ارایه‌دهندگان این سرویس داده شد که اگر این کار انجام شود طبیعی است تعداد کاربران خانگی که از این سرویس استفاده می‌کنند نیز افزایش ‌یابد.
وی گفت: اگر استفاده از وایمکس به صورت ولید باشد مشتریان خاص خود را خواهد داشت و البته با توجه به اینکه دسترسی مردم به اینترنت در حال افزایش است بنابراین این سرویس نیز با استقبال مواجه خواهد شد که این موضوع نیاز به زمان و ارایه سرویس‌های ویژه و گسترش آن بستگی دارد.
افخمی افزود: هر اندازه که سرویس‌های جدید ارایه شوند تازه ‌واردانی که وارد حوزه اینترنت می‌شوند نیازشان با دایل آپ بر طرف می‌شود و از طرفی با رشد و توسعه فناوری و توسعه فعالیت‌ها نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها به اینترنتی با سرعت بالا بیش‌تر می‌شود و این موضوع آنها را به سمت استفاده از وایمکس سوق می‌دهد بنابراین هر سرویسی مشتریان خاص خود را خواهد داشت.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو