یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

کلاهبرداري عجيب از مشترکان تلفن همراه

تلفن همراه - پيامک

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰


اخيراً کلاهبرداري پيامکي عجيبي از مشترکان تلفن همراه اتفاق افتاده که آقايي موسوم به «شبيري» با لحني خودماني براي واريز پول شماره حساب مي‌دهد اما تماس با شماره شخص کلاهبردار روي دفتر وزير ارتباطات زنگ مي‌خورد.

وايمکس نيوز- اخيراً کلاهبرداري پيامکي جديدي در سطح گسترده در حال انجام است که با اتفاق جالبي همراه شده است.

ماجرا از يک پيامک جعلي خودماني با نام «شبيري» آغاز شد که مي‌گفت: «سلام بزن به اين حساب.... به نام شبيري. دستت هم درد نکنه.»

 

 

اين پيامک برعکس روش‌هاي سابق و معمول کلاهبرداري وعده جايزه نمي‌دهد و از ذوق‌زدگي و بي‌اطلاعي مال‌باخته سوءاستفاده نمي‌کند بلکه افراد مطلع را نشانه گرفته و آنها را به اشتباه مي‌اندازد.

بسياري از دريافت کنندگان پيامک آقاي موسوم به شبيري اعلام مي‌کنند که با ديدن اين پيامک تلاش کرده‌اند تا قرارهاي احتمالي قبلي خود را به خاطر آورند. همچنين اغلب مالباختگان اعلام مي‌کنند که قرار بوده براي شخصي پول واريز کنند و تصور کرده‌اند مقصد دريافت پول تغيير کرده است.

اين پيامک تاکنون از چند شماره ايرانسلي به مشترکان 3 اپراتور تلفن همراه کشور ارسال شده است که پيگيري خبرنگار فارس از دفتر وزير ارتباطات نشان مي‌دهد تنها از يک سيم‌کارت 15 هزار پيامک ارسال شده است.

نکته جالب در ماجراي اين کلاهبرداري اقدام شخص کلاهبردار در دايورت کردن 2 شماره 937 و 939 ارسال کننده پيامک به يک شماره موبايل کم استفاده در دفتر وزارتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است. اين شماره در يک تبلت در دفتر محمود واعظي به ميزان کم استفاده مي‌شده است.

مديران دفتر وزارتي ابتدا به افزايش زنگ‌خور سيم‌کارت کم استفاده تبلت مشکوک شده‌اند و سپس با ديدن پيامک‌هاي مال باختگان و پاسخ‌گويي به تماس‌ها متوجه موضوع شده‌اند. با اين اقدام شخص کلاهبردار، هنگامي که مالباختگان با شماره‌هاي ارسال کننده پيامک تماس مي‌گيرند سيم‌کارت دفتر وزارتي زنگ مي‌خورد.

اکنون مديران دفتر وزارتي در پاسخ به تماس‌هاي مالباختگان با اعلام وقوع کلاهبرداري اعلام مي‌کنند که موضوع از سوي دفتر وزير در حال پيگيري است.

در حاليکه وزير ارتباطات، معاون خود و مسئول حوزه وزارتي را مسئول رسيدگي به اين ماجراي عجيب کرده است؛ بخش حقوقي و امنيتي نيز ماجرا را پيگيري مي‌کنند. تا چند روز پيش هنوز پيامک‌هاي آقاي شبيري در شبکه مخابراتي ارسال مي‌شده است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو