شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اختلال درشبکه اينترنت کشور شايعه است

جهرمي

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰


مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، بروز اختلال در شبکه اينترنت کشور را رد کرد و گفت: هيچ گونه مشکل و اختلالي در شبکه اينترنت کشور رخ نداده و شايعه مي باشد.

وايمکس نيوز- برخي پايگاه هاي اطلاع رساني داخلي ادعا کرده اند مشکل ايجاد شده براي شبکه اجتماعي تلگراف (بربستر تلگرام) و يک بازي رايانه اي پرطرفدار به وضعيت اينترنت کشور مربوط بوده است.

در همين رابطه محمدجواد آذري جهرمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ادامه داد: اکنون وضعيت شبکه اينترنت کشور در حالت عادي است و هيچ گونه اختلالي که باعث از دسترس خارج شدن برخي سايت ها شود در شبکه اينترنت بروز نکرده است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات انتشار اخباري در باره از دسترس خارج شدن مرکز داده (ديتاسنتر) برخي شرکت هاي ارايه کننده خدمات اينترنتي را بي اساس خواند و گفت: هيچ مرکز داده اي تاکنون از دسترس خارج نشده است و در گفت و گويي که با مسوولان اين مراکز انجام شد آنان نيز ادعاي مطرح شده را تکذيب کردند.

آذري جهرمي در باره مشکل ايجاد شده براي اينترنت اپراتور دوم ارتباطي کشور نيز خاطرنشان کرد: مشکل اين اپراتور سيستم داخلي است و با هدف بروز رساني اينترنت براي ارايه بهتر خدمات به مشترکان صورت گرفته و هيچ ارتباطي با اينترنت کل کشور نداشته است.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت ايران موضوع از دسترس خارج شدن يک بازي رايانه اي پرطرفدار را نيز بي ارتباط با وضعيت اينترنت کشور دانست و بيان کرد: اطلاع رساني در اين باره برعهده دبيرخانه کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه است و ارتباطي با وضعيت اينترنت ندارد.

به گزارش ايرنا، دفتر بررسي هاي فني اقتصادي معاونت برنامه ريزي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جديدترين گزارش خود آورده است: هشت ميليون و 979 هزار و 291 مشترک تا پايان شهريور ماه امسال از پهن باند ثابت (اينترنت اي دي اس ال ADSL) و 23 ميليون و 445 هزار و 748 مشترک نيز از پهن باند سيار(اينترنت تلفن همراه) استفاده کرده اند.

بر اساس اعلان مرکز آمار، پارسال از مجموع خانوارهاي کشور در حدود 13.5 ميليون خانوار(55.5درصد) در محل سکونت به اينترنت دسترسي داشته و هشت ميليون خانوار (33درصد) در محل سکونت به اينترنت دسترسي نداشته و 2.8ميليون خانوار(11.6درصد)دسترسي به اينترنت در محل سکونت را اظهار نکرده اند.

از کل خانوارهاي داراي دسترسي به اينترنت در محل سکونت، تعداد 11.2 ميليون خانوار (82.2 درصد) در نقاط شهري و 2.3 ميليون خانوار (17.2درصد)در نقاط روستايي زندگي مي کرده اند.

مرکز آمار ايران اعلام کرده، اندازه سهم خانوارهاي داراي دسترسي به اينترنت در محل سکونت براي خانوارهاي شهري 62.1 درصد و براي خانوارهاي روستايي 36.7درصد بوده است.

بر اساس اين گزارش از کل خانوارهاي داراي دسترسي به اينترنت در محل سکونت، هفت ميليون خانوار (51.9درصد) حداقل به اينترنت پرسرعت ثابت و 10.7 ميليون خانوار (79درصد)حداقل به اينترنت پرسرعت سيار دسترسي داشته اند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو