فيس بوک باز هم به محاسبات اشتباه خود در مورد ميزان بازديد کاربران از صفحات شرکت هاي تجاري در فيس بوک و محتواي موجود در آنها اذعان کرده است.
وايمکس نيوز- اين سومين بار از شهريور ماه امسال تا به حال است که فيس بوک اعتراف مي کند آماري اغراق آميز در مورد ميزان استقبال از فعاليت هاي بازاريابي شرکت هاي تجاري در محيط فيس بوک را به مديران اين شرکت ها ارائه کرده است.
فيس بوک مي گويد آمار تعداد لايک ها و به اشتراک گذاري لينک هاي وب اين شرکت ها در فيس بوک صحيح نبوده و حتي داده هاي مربوط به واکنش هاي کاربران به هر پست از طريق ارسال شکلک يا emoji هم دقيق نيست. اين محاسبات اشتباه و اغراق آميز موجب شده اطلاعات ارائه شده به شرکت ها بين 25 تا 500 درصد اغراق آميز و فراتر از واقعيات باشد.
فيس بوک پيش از اين هم مدت زمان مشاهده ويدئوهاي ارسالي در اين شبکه اجتماعي را بيش از حد واقعي اعلام کرده بود و از اين بابت از کاربران عذرخواهي کرده بود. مديران فيس بوک قول داده اند از روش هاي دقيق تري براي انجام اين نوع محاسبات بهره بگيرند.
منبع: فارس