شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت خبر داد

آغاز ارائه خدمات شبکه توزيع محتوا در پنج استان

کامپيوتر - فناوري اطلاعات - اينترنت

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵:۰۰


ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت از آغاز ارائه خدمات شبکه توزيع محتوا (CDN) در پنج استان با همکاري شرکت هاي بين المللي خبر داد و گفت: توسعه CDN ها باعث بهبود سرعت و کيفيت سايت هاي ايراني براي کاربران خارجي شده است.

وايمکس نيو - فريدون قاسم زاده اظهار داشت: با اعطاي مجوز  FCP (اپراتور ارتباطات ثابت) در سال 94 امکان ارائه خدمات در حوزه اينترنت بدون محدوديت در تکنولوژي در سطح کشور فراهم شده است.

اين ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت از آغاز ارائه خدمات شبکه توزيع محتوا (CDN) در پنج استان با همکاري شرکت هاي بين المللي خبر داد و گفت: حضور خدمات  CDN را در 178 نقطه جهان شامل 44 کشور در 117 شهر توسعه داده ايم که باعث بهبود سرعت و کيفيت سايت هاي ايراني براي کاربران خارجي شده و به اين دليل مورد استقبال سايت هاي پربازديد داخلي و سايت هاي خبري قرار گرفته است.

مديرعامل افرانت گفت: ارائه خدمات شبکه توزيع محتوا (CDN) به موازات توسعه ظرفيت شبکه به منظور ارائه سرويس اينترنت با سرعت بالاتر در کشور در دستور کار است.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه زيرساخت هايICT در کشور و شرايط مناسب ايجاد شده در فضاي مجازي، جريان هاي درآمدي جديد به ويژه در حوزه خدمات ديتاسنتري مدنظر فرار دارد.

قاسم زاده افزود: همچنين در مجمع عمومي فوق العاده اين شرکت افزايش سرمايه 150درصدي از 200ميليارد به 500 ميليارد ريال براي توسعه سريع فعاليت ها طبق پروانه FCP از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران باتفاق آرا تصويب شد.

به گفته وي، درآمد حاصل از پهناي باند در سال 94 با رشد 82 درصدي نسبت به سال قبل به حدود 431 ميليارد ريال رسيد که بخش بزرگ آن ناشي از توسعه خدمات الکترونيکي و محتوا در کشور و افزايش مصرف اينترنت موبايل بوده است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو