دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مديرعامل اپراتور سوم موبايل خبر داد:

نسل چهارم موبايل در کل تهران کامل مي‌شود

مجيدصدري

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴:۰۰


مديرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از تکميل پوشش شبکه رايتل در تهران به صورت کامل تا پايان امسال خبر داد.

وايمکس نيوز- مجيد صدري امروز در نشست خبري در حاشيه نمايشگاه الکامپ گفت: بالغ بر 270 سايت نسل چهارم موبايل در تهران نصب شده است و پيش‌بيني مي‌کنيم در طرح توسعه جديد، کل تهران تا پايان سال تحت پوشش نسل چهارم رايتل قرار گيرد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه اين شبکه در کشور گفت: هم‌اکنون سرويس رومينگ ملي رايتل با اپراتور همراه اول و ايرانسل در کل کشور برقرار است و در مناطقي که امکان پوشش کامل رايتل وجود ندارد، از شبکه اين اپراتورها استفاده مي‌شود.

مديرعامل اپراتور سوم تلفن همراه ادامه داد: در حوزه مکالمه و صوت، مشکلي در خصوص رومينگ ملي نداريم اما در بخش ديتا، مشکل اين سرويس آن است که زماني که مشترک از رومينگ استفاده مي‌کند، به جاي ديتاي نسل سوم، با ديتاي نسل دوم مواجه مي‌شود و اين مسئله باعث کاهش کيفيت سرويس اينترنت خواهد شد.

صدري گفت: اين مشکل را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرده‌ايم.

مديرعامل رايتل با اشاره به اينکه در حوزه مکالمه و آنتن‌دهي شبکه رايتل از وضعيت پايداري برخوردار هستيم، موضوع عدم آنتن‌دهي مقطعي در برخي مناطق را رد کرد و گفت: در ارائه سرويس مکالمه و ديتا، شبکه پايداري داريم و آن‌طور نيست که اين سرويس در يک نقطه، در يک زمان قطع و در زمان ديگر برقرار باشد.

وي در مورد آخرين وضعيت ترابردپذيري شماره‌هاي تلفن همراه نيز گفت: اين سرويس به دليل برخي مشکلات فني با نارضايتي از سوي مردم مواجه است، چرا که انتظاراتي که از آن مي‌رفت، محقق نشده و بسياري از ترابرد شماره خود پشيمان هستند.

صدري با اشاره به برخي اقدامات ضد رقابتي و کارشکني در اجراي ترابردپذيري گفت: اميدواريم به مرور زمان اين مشکل و نيز مشکلات فني طرح حل شود و خدمت ترابردپذيري به معناي واقعي اجرايي شود.

مديرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در مورد نرخ خدمات ديتاي موبايل نيز گفت: هم‌اکنون شاهد هستيم که در برخي تعرفه‌ها از سوي ساير اپراتورهاي رقيب، دامپينگ صورت مي‌گيرد که طرح اين شکايت را به سازمان تنظيم مقررات ارائه کرده‌ايم و اميدواريم اين سازمان در جهت حفظ بازار رقابتي، اقدامات مؤثري انجام دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو