یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

طراحی اساسنامه آموزش مجازی در علوم پزشکی

آموزش مجازي

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: هدف از راه‌اندازی دانشگاه مجازی این است که بتوان امکاناتی را فراهم کرد که بر اساس آن آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسعه یابد

 وایمکس نیوز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی از طراحی اساسنامه آموزش مجازی در علوم پزشکی خبر داد و گفت: این سیستم در مراحل نهایی طراحی قرار دارد. بر اساس این آیین‌نامه هر گروه یا رشته آموزشی که علاقه‌مند باشند، می‌توانند از آموزش مجازی استفاده کنند.
دکتر سیدناصر استاد با اعلام این مطلب وبا اشاره به تصمیم وزارت بهداشت برای توسعه آموزش مجازی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مجازی با این هدف تشکیل شد که سایر دانشگاه‌ها با کمک آن بتوانند زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فضای دیجیتال را برای خود فراهم کنند. ضمن اینکه یکسری اهداف خاص با راه‌اندازی این دانشگاه پیگیری می‌شود؛ اما مساله این است که بتوانیم در کنار آموزش تئوری برخی رشته‌ها، از آموزش مجازی آن نیز بهره ببریم.
دکتر استاد با اشاره به اتصال 12 دانشگاه علوم پزشکی به فضای آموزشی مجازی دانشگاه گفت: در حال حاضر 12 دانشگاه در حوزه مجازی فعال هستند و تا بهمن‌ماه امسال نیز 20 تا 25 دانشگاه به شبکه آموزش مجازی متصل خواهند شد. در واقع عملاً در فرآیند کوتاهی اکثریت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شبکه آموزش مجازی متصل شدند. در واقع 25 درصد دروس رشته‌های پزشکی می‌توانند به صورت مجازی ارائه شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی همچنین از طراحی سیستم آموزشی موکس ملی در آموزش پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دروس و اطلاعات بسیاری را در عرصه رشته‌های مختلف پزشکی به صورت ماژول‌های آموزشی در این فضای دیجیتال قرار می‌دهیم؛ افرادی که تمایل داشته باشند می‌توانند به صورت رایگان از این اطلاعات استفاده کنند، اما اگر بخواهند گواهی یا مدرکی دریافت کنند باید در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده و به صورت حضوری آزمون بدهند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو