یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی ارتباطات

زندگی بهتر در جوامع روستایی با فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICTs)

بان کي مون

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶:۰۰


چشم انداز جهانی را دچار دگرگونی ساخته اند. این فناوریها اقتصاد جهان را قدرتمند ساخته و اهرم توانایی های جوامع مدرن شده اند و در عین حال تجارت و بازرگانی آسانتر را امکان پذیر و دسترسی به منابع حیاتی نظیر مراکز بهداشتی و آموزشی را فراهم نموده اند. <BR>

وایمکس نیوز - فناوری های ارتباطات و اطلاعات، رویدادهای اخیر در گوشه و کنار دنیا به ویژه در شمال آفریقا و خاورمیانه، به برجسته شدن نقش کاتالیزوری تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی در بیداری افکار عموم بر ضد سرکوبی ها منجر شده است.

در هنگام وقوع بلایای طبیعی که امروزه با شدت و فرکانس قوی تری رخ می دهند، ما شاهد نقش حیاتی این تکنولوژی ها در کمک رسانی، ایجاد خطوط ارتباطی به منظور نجات جان انسان ها و کمک های اضطراری به انسان های نیازمند بوده ایم.

 

شعار امسال "زندگی بهتر در جوامع روستایی با ICTs" ، موکد ضرورت استفاده بهینه از پتانسیل کامل ICTs در جهت منافع مردم روستایی در سراسر جهان است. هفتاد درصد جمعیت 4/1 میلیاردی مردم بسیار فقیر کشورهای در حال توسعه، در مناطق روستایی زندگی می کنند. زندگی این جمعت با اتصال مدارس روستایی به اطلاعات و دانش موجود در اینترنت، شامل برقراری پزشکی از راه دور در مراکز بهداشتی روستایی دور افتاده، ارایه اطلاعات آب و هوایی دقیق به کشاورزان و ماهیگیران و ارایه اطلاعات به روز در خصوص بازار به تولیدکنندگان می تواند تغییر کند.

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) و اعضاء آن به تلاش برای برقراری ارتباط در دنیا ادامه خواهند داد. من از این تلاش ها به ویژه گسترش باند پهن در تمامی جوامع استقبال می نمایم. مخابرات باند پهن، امکان ارسال محتوا به دورترین نواحی روستایی را فراهم می نماید.

ما با کاهش فاصله دیجیتالی، شکاف بین افرادی که به دانش و اطلاعات دسترسی دارند و آنهایی که به دانش و اطلاعات دسترسی ندارند را باریک تر می کنیم و از این طریق فرصت برای زندگی بهتر را افزایش می دهیم. دسترسی وسیع تر به معنای تحقق زودتر اهداف هزاره سوم می باشد و این به معنای گرسنگی و فقر کمتر و قابلیت بیشتر در حفاظت از محیط است و مفهوم همگی اینها تساوی در سطح وسیع تر و قدرتمندتر شدن زنان و محرومین است.

امسال در روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعات، باید همگی در برقراری ارتباطات جوامع روستایی و نیز تمامی جهان از طریق تحول دیجیتالی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف توسعه و برقراری صلح و آرامش برای همه، با یکدیگر همگام شویم.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو