یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان خصوصي‌سازي از فسخ قرارداد بلوک مديريتي مخابرات منصرف شد

سازمان خصوصي سازي

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹:۰۰


سازمان خصوصي‌سازي اعلام کرده بدهي‌هايش از کنسرسيوم توسعه اعتماد مبين را وصول کرده و در نتيجه از تصميم فسخ قرارداد بلوک مديريتي مخابرات با اين شرکت منصرف شده است.

وايمکس نيوز- بالاخره پس از کش و قوس‌هاي فراوان فسخ قرارداد بلوک 50 درصد به علاوه يک سهم شرکت مخابرات ايران توسط سازمان خصوصي‌سازي لغو شد.

چندي پيش بود که سازمان خصوصي‌سازي اعلام کرد که قرارداد خود با کنسرسيوم توسعه اعتماد مبين که طي آن قرارداد بلوک 50 درصد به علاوه يک سهم مخابرات ايران را به اين کنسرسيوم واگذار کرده بود را به علت بدهي‌هاي آن فسخ کرده است. پس از اين خبر، شرکت توسعه اعتماد مبين دادخواستي داد تا فسخ اين قرارداد متوقف شود.

مطابق اين دادخواست هيات داوري تشکيل شد تا درخواست توسعه اعتماد مبين را بررسي کند. در نهايت راي داور اين شد که اگر کنسرسيوم اعتماد مبين در مهلت مقرر بدهي خود را تسويه کند، مي‌تواند همچنان صاحب بلوک 50 درصدي مخابرات باشد.

امروز خبرهايي رسيد که شرکت مخابرات ايران، بدهي‌هاي خود را تسويه کرده ولي هنوز سازمان خصوصي‌سازي مشخص نکرده بود که آيا با تسويه کردن اين بدهي پروسه فسخ قرارداد متوقف مي‌شود يا خير.

سرانجام بعدازظهر امروز شنبه در ساختمان سازمان خصوصي‌سازي جلسه‌اي در اين مورد برگزار شد و در آن جلسه اين سازمان اطلاعيه‌اي منتشر کرد که طبق آن اطلاعيه به بلوک مديريتي مخابرات همچنان در اختيار کنسرسيوم اعتماد مبين باقي مي‌ماند.

در قسمتي از اين اطلاعيه آمده است که پيرو اطلاعيه قبلي اين سازمان به آگاهي مي‌رساند نظر به اينکه خريدار سهام کنترلي شرکت مخابرات ايران در مهلت تعيين شده اقدام به تسويه بدهي‌هاي معوقه خود نموده، لذا اين سازمان از تصميم فسخ قرارداد منعقده با خريدار منصرف شده است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو