شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اجبار مسافران خارجي آمريکا به افشاي اطلاعات تماس‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي‌شان

امريکا

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸:۰۰


در حالي که دستورالعمل ترامپ براي ممنوعيت ورود اتباع هفت کشور از جمله ايران به آمريکا سبب جنجال در جهان شده است، کاخ سفيد قصد دارد براي مسافران کشورهاي ديگر هم چالش هاي جديدي ايجاد کند.

وايمکس نيوز- به نقل از سي ان ان، استفان ميلر مدير سياست گذاري کاخ سفيد در حال مذاکره با مقامات مسئول در وزارت خارجه، ادارات گمرک و گشت زني مرزي و وزارت امنيت داخلي است تا هم آنها را نسبت به اجراي دستورالعمل جنجالي ترامپ متعهد نگه دارد و هم براي کسب اطلاعات شخصي گسترده تر از مسافران خارجي به آمريکا زمينه سازي کند.

مقامات ارشد دولت ترامپ در حال بررسي امکان طرح پرسش هاي گسترده تر از مسافران کشورهاي ديگر در بدو ورود به ايالات متحده هستند. اين مسافران بايد فهرستي از وب سايت ها و شبکه هاي اجتماعي محبوب خود که به طور مرتب مورد بازديد قرار مي دهند، ارائه کنند، مشخصات کامل افرادي که در فهرست تماس تلفن همراهشان وجود دارد را افشا نمايند و حتي شناسه هاي کاربري خود در شبکه هاي اجتماعي را اعلام کنند.

اگر مسافران خارجي از افشاي اين اطلاعات طفره روند، ديگر حق ورود به خاک آمريکا را پيدا نخواهند کرد. البته بحث در اين زمينه هنوز در مراحل مقدماتي است و نحوه اجراي سياست مذکور مشخص نيست. هدف از اجراي اين طرح تضمين پايبندي مسافران خارجي به ارزش هاي آمريکايي عنوان شده است. کاخ سفيد فعلا از هرگونه اظهارنظر در اين زمينه طفره رفته است.

منبع:فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو