یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل اپراتور اول تاکيد کرد

قطعي‌هاي موبايل در حد مجاز است

صدوقي

جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱:۰۰


مديرعامل شرکت ارتباطات سيار تاکيد دارد: اگرچه نمي‌توان گفت ميزان قطع مکالمات موبايلي به صفر رسيده اما در اپراتور اول، اين رقم حدود نيم درصد است.

وايمکس نيوز- وحيد صدوقي درباره اظهارات اخير رئيس سازمان حمايت که از احتمال تقلب اپرتورهاي موبايلي خبر داده و اين گونه عنوان کرده بود که گاهي تماس مشترکان در مرتبه اول قطع شده و بلافاصله پس از آن تماس برقرار مي‌شود که ممکن است در اين حوزه اپراتورها تقلب کرده باشند، توضيح داد: قطع مکالمات به صفر نرسيده اما اکنون اين رقم بر اساس پروانه مي‌تواند تا يک درصد باشد. بر همين اساس حال که قطعي‌هاي ما کمتر از نيم درصد است قابل قبول بوده و اين قطعي‌ها غيرمجاز به شمار نمي‌رود.

وي همچنين اظهار کرد: علاوه بر اين بايد توجه داشت که ما بيشترين حجم توسعه شبکه را طي ماه‌هاي گذشته داشته‌ايم و بيش از 1000سايت طي يک ماه اخير در تهران نصب شده است. علاوه بر اين در برخي مناطق به تعويض آنتن و غيره پرداخته‌ايم که قطعا اين موضوعات تبعاتي را به دنبال دارد.

مديرعامل همراه اول در ادامه عنوان کرد: تا دو سال قبل همراه اول تنها دو لايه داشت و بر روي فرکانس 900 دسترسي به آن امکانپذير بود اما پس از مدتي دو لايه هم براي دسترسي به نسل سه در فرکانس‌هاي 900 و 1100 به شبکه افزوده شد و مدتي است که فرکانس‌هاي 1800 و 2600 نيز به نسل چهار اختصاص پيدا کرده‌ است. بدين ترتيب اکنون شبکه ما شش لايه شده است.

صدوقي ادامه داد: علاوه بر اين لايه هفتم نيز با ايجاد واي فاي در حال ايجاد است و مديريت اين هفت لايه امري پيچيده محسوب مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به سال‌هاي 1373 تا 1383 يادآور شد: در اين مدت شرکت ارتباطات سيار تنها يک لايه شبکه داشت و با مشکلات متعددي همراه بود.

مديرعامل شرکت ارتباطات سيار با اشاره به رشد مصرف ديتا افزود: ما پيش‌بيني مي‌کرديم که با رشد مصرف ديتا در سال جاري ميزان مکالمات ما با سيري کاهشي همراه باشد اما اين رقم بيش از 10 تا 15 درصد رشد داشته است.

صدوقي همچنين يادآور شد: اين اتفاق در شرايطي رخ داده که دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي نيز محدود نشده است. به هر صورت ما در ماه‌هاي گذشته بالغ بر 5 هزار سايت راه‌اندازي کرديم که قطعا اين موضوع مي‌تواند در کيفيت شبکه تاثيرگذار باشد. البته تلاش داريم که اين روند تا پايان سال پشت سر گذاشته شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو