شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سامانه‌اي براي يافتن فايل‌هاي مشکوک به ويروس

ويروس

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰


کاربران از اين پس مي‌توانند در صورت برخورد با فايل‌هاي مشکوک به ويروس، با استفاده از سامانه ويروس‌کاو از نتايج ويروسي بودن يا نبودن فايل آگاه شوند.

وايمکس نيوز- هنگام کار با اينترنت و يا باز کردن ضمائم پست الکترونيک ارسالي به شما، ممکن است با فايل‌هايي مواجه شويد که از نظر آلودگي به بدافزار به آنها مشکوک شويد.

مرکز ماهر (مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه‌اي) در ادامه توسعه راهکارها و ابزارهاي امنيت‌سنجي خود، اقدام به راه‌اندازي سامانه ويروس‌کاو کرده است. اين سامانه يک پويشگر بدافزار چند موتوره مجهز به 10 آنتي‌ويروس به‌روز است.

کاربران مي‌توانند در هنگام مواجهه با هرگونه فايل مشکوک، به آدرس scanner.certcc.ir مراجعه و اقدام به بارگذاري فايل در سامانه کرده و از نتايج پويش آن توسط آنتي‌ويروس‌هاي مختلف مطلع شوند.

در اين سامانه امنيت و محرمانگي فايل‌هاي بارگذاري شده مورد نظر قرار داشته و آنتي‌ويروس‌ها به صورت کاملا آفلاين هستند.

با استفاده از اين ابزار قادر خواهيد بود تا فايل مورد نظر خود را با حدود 10 آنتي‌ويروس‌ که به صورت مداوم توسط مرکز ماهر به‌روزرساني مي شوند، پويش کرده و نتايج آن را ملاحظه کنيد.

همچنين در صورتي که فايل مورد نظر شما قبلا توسط کاربران سيستم پويش شده باشد، نتايج پويش‌هاي قبل را نيز ملاحظه خواهيد کرد. درصورت ممانعت آنتي‌ويروس شما براي ارسال يک فايل مشکوک، مي‌توانيد فايل مشکوک را به صورت زيپ‌شده و با رمز 123456 نيز بارگذاري کنيد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو