یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ به منتقدان بسته‌هاي اينترنت؛ يک ماه ديگر

اينترنت

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات گفته است که نتيجه بررسي‌هاي کميته رسيدگي به شکايت از بسته‌هاي اينترنتي تا يک ماه آينده اعلام مي‌شود.

وايمکس نيوز- پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت در موارد متعدد گلايه برخي از کاربران اينترنت کشور را به دنبال داشته است البته در  اين زمينه از سوي مسئولان تاکيدهاي مختلفي مبني بر لزوم کسب آگاهي مشترکان از نحوه مصرف اينترنت صورت مي‌گيرد.

طي سال‌هاي گذشته به دنبال ارائه اينترنت پهن باند از سوي اپراتورهاي غالب تلفن همراه شرايطي ايجاد شد تا ضريب نفوذ اينترنت به يکباره با رشدي قابل توجه همراه شود و تعداد کاربران افزايشي چشمگير داشته باشد.

بر همين اساس رقابت در بازار اپراتورهاي موبايل شديد شده و هر يک از اپراتورها تلاش‌هاي متعدد به کار گرفتندتا با ارائه بسته‌هاي مختلف تشويقي در جذب حداکثري مشترکان گام بردارند، وزارت ارتباطات نيز اقدامات متعددي در راستاي تعديل تعرفه دسترسي به اينترنت موبايل صورت داد تا با فراهم شدن مجموع شرايط دسترسي مردم به اين خدمات بيشتر شود.

حال بخش قابل توجهي از شهروندان به اينترنت دسترسي داشته و هر يک جزو کاربران يکي از اپراتورهاي اينترنت به شمار مي‌روند، در اين ميان با توجه به سهولت دسترسي استقبال مردم از اينترنت همراه نسبت به ساير شيوه‌ها بيشتر بوده است. اما  اين شيوه دسترسي در موارد متعدد موجب شده مشترکان هر سه اپرتور موبايل (همراه اول، ايرانسل و رايتل) در مواردي از پايان زودهنگام بسته‌هاي اينترنت خود گلايه کنند.

پيگيري رسانه‌اي اين موضع پيش از اين به طور معمول با اين پاسخ مواجه مي‌شد که مشترکان بايد در نحوه استفاده خود دقت کنند و نظارت‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت ارتباطات گواه آن است که فعاليت اپراتورها در اين زمينه مشکلي ندارد.

اما پس از طرح گلايه‌هاي برخي کاربران بر روي شبکه‌هاي اجتماعي وزير ارتباطات در نهايت موجب شد محمود واعظي از تشکيل کميته‌اي براي بررسي وضعيت حجم اينترنت اپراتورها و نحوه محاسبه آن خبر دهد.

وي در عين حال از مردم خواسته بود اطلاعات دقيق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن 195 اعلام کنند.

اکنون کمتر از يک هفته از انتشار خبر تشکيل اين کميته مي‌گذرد اما در پيگيري آخرين وضعيت فعاليت‌هاي اين کميته وزير ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تاکيد کرده است: اولين گزارشي که اين کميته از رصد آنلاين استفاده کاربران اينترنت داشته نشان مي‌دهد اتفاق ويژه اي در اين خصوص روي نداده و اين تنها احساس کاربر است که اينترنتش زود تمام مي شود. در گذشته کاربران از يک بسته اينترنت بيشتر براي متن استفاده مي کردند اما امروز يک بسته اينترنت بيشتر براي دانلود ويديو و حتي کتاب صرف مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه تعداد کاربران اينترنت بسيار زياد است و دليلي براي کم فروشي اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اينترنت  دستي نبوده و هوشمند است و به همين دليل ما معتقد نيستيم که کم فروشي صورت مي گيرد اما با اين حال به کاربران توصيه مي کنيم اپليکيشني که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي نشان دادن ميزان مصرف اينترنت کاربران راه اندازي کرده است را دانلود کنند تا به صورت شفاف ميزان مصرف شان را رويت کنند.

واعظي در پايان با توصيه به مردم براي استفاده از محتواي داخلي و سايت هاي بومي در بستر شبکه ملي اطلاعات تاکيد کرد: نتيجه کميته بررسي شکايت از بسته هاي اينترنتي تا يک ماه آينده اعلام مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو