یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مشاور معاون علمي وفناوري رئيس جمهور خبر داد

حمايت ويژه از پيام رسان‌هاي بخش خصوصي

اينترنت-شبکه هاي مجازي- پيام رسان

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰


معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از پيام رسان‌هاي داخلي بخش خصوصي که توانسته‌اند با ايجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ايراني موفق عمل کنند حمايت ويژه مي‌کند.

وايمکس نيوز-  پرويز کرمي مشاور معاون علمي و فناوري رييس جمهوري - اظهار کرد: ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و ميکروالکترونيک معاونت علمي در نظر دارد به‌منظور توسعه و ارتقا صنعت بومي در بخش سامانه‌هاي پيام‌رسان داخلي و گسترش کاربري آنها از آن دسته از پيام‌رسان‌هاي داخلي بخش خصوصي که توانسته‌اند با ايجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ايراني به صورت موفق عمل کنند حمايت ويژه به عمل آورد.

مشاور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت و نقش روزافزون سامانه‌هاي پيام‌رسان در برقراري و تسهيل ارتباطات بين افراد جامعه و نظر به نقش نويني که اين سامانه‌ها در ايجاد شبکه‌هاي اجتماعي مؤثر در سطح جامعه ايفا مي‌کنند و همچنين با عنايت به فعاليت‌هاي ارزنده و قابل‌توجهي که تا به حال تعدادي از شرکت‌ها و مجموعه‌هاي داخلي در ايجاد پيام رسان بومي داشته‌اند اين حمايت‌هاي بلاعوض در نظر گرفته شده است.

حمايت ميلياردي از پيام‌رسان‌هاي بخش خصوصي

کرمي نحوه اين حمايت‌ها را در سه بخش عنوان کرد و توضيح داد: به آن دسته از پيام رسان‌هاي داخلي که تعداد کاربران فعال آنان به يک ميليون نفر برسد يک ميليارد تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وي گروه دومي که از اين حمايت‌ها برخوردار هستند را آن دسته از پيام رسان‌هاي داخلي که تعداد استفاده‌کنندگان آنان از يک به دو ميليون نفر افزايش يابد يک ميليارد تومان ديگر کمک بلاعوض تعلق مي‌گيرد.

دبير ستاد توسعه فرهنگ علم فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان معاونت علمي ديگر گروه موردحمايت اين طرح را آن دسته از پيام‌رسان‌هاي داخلي خواند که تعداد استفاده‌کنندگان فعال آنها از 2 به 5 ميليون نفر افزايش يابد. به اين دسته نيز يک ميليارد تومان ديگر کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وي افزود: ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و ميکروالکترونيک معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري موضوعاتي از قبيل طراحي‌ها، پياده‌سازي و زيرساخت‌هاي فني را جهت احراز به عنوان پيام‌رسان داخلي بخش خصوصي و بومي مورد بررسي و ارزيابي دقيق قرار مي‌دهد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو