شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزينه خدمات محتوايي به صورت مجزا در قبوض درج مي شود

جوشقاني

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳:۰۰


رگولاتوري اپراتورهاي تلفن همراه را موظف کرد تا 15 اسفند ماه با ايجاد يک پنل متمرکز فعال سازي و غيرفعال سازي خدمات مبتني بر محتوا را براي کاربران فعال کنند.

وايمکس نيوز- به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اعلام اين مطلب افزود: شکايات بسياري به واحد 195 در مورد عناوين هزينه اي مانند خدمات مبتني بر محتوا و ساير هزينه ها در قبوض صادر شده براي مشترکان ثبت شده و به همين دليل رگولاتوري تمام اپراتورها را موظف کرد تا براي فعال سازي هر خدمت مبتني بر محتوا، ضمن اطلاع رساني دقيق و شفاف در مورد هزينه خدمات ، نحوه فعال سازي و غير فعال سازي آن را با ارسال پيامک در دو مرحله ي تاييد اوليه و ثانويه به آنان اطلاع دهند.

فلاح جوشقاني با تاکيد براينکه اپراتورها موظف هستند روش غيرفعال سازي خدمات مبتني بر محتوا را به گونه اي اعمال کنند که براي تمام مشترکان قابل استفاده باشد خاطرنشان کرد: اپراتورها براي تمديد اين خدمات بايد به همان شيوه تاييد اوليه و مجدد اقدام کنند و در صورتي که مشترک به پيامک ها پاسخي نداد بايد به منزله عدم تمديد خدمت محتوايي از سوي وي تلقي شود.

اين مقام مسول تصريح کرد: خدمات داراي هزينه مانند استعلام راهنمايي و رانندگي و ثبت احوال و ساير خدمات مشابه بايد به صورت جدا از ساير خدمات مبتني بر محتوا در قبوض درج شود و علاوه بر اطلاع رساني اپراتورها در مورد هزينه اين پيامک ها، ارايه دهنده گان اين خدمات نيز بايد در پيامک هاي ارسالي خود هزينه دريافت پيامک را براي استعلام کنندگان ارسال کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري با اشاره به مصوبات کميسيون تنظيم مقررات در مورد خدمات محتوايي گفت: اپراتورهاي تلفن همراه موظف هستند اين مصوبات را به طور کامل اجرا کنند.

وي در مورد هزينه خدمات براي مشترکان سيم کارت هاي اعتباري اظهار داشت: ابهامات زيادي در اين مورد وجود دارد و به همين دليل ما از اپراتورها خواسته ايم تا 20 اسفند راهکار خود را براي اطلاع رساني به مشترکان اعتباري در مورد هزينه خدمات مشابه آنچه در قبوض مشترکان دايمي درج مي شود به سازمان ارايه کنند تا از ابتداي ارديبهشت 96 عملياتي شود.

فلاح جوشقاني در پايان گفت: شکايات متعددي مبني بر دريافت پيامک انبوه تبليغاتي عليرغم غيرفعال سازي در سامانه #800 * دريافت کرده ايم که اپراتورها در اين زمينه نيز مکلف به رفع اشکالات سيستم حداکثر تا 15 اسفند ماه هستند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو