نزدیک به 35 میلیون مکالمه از طریق سه اپراتور ایرانی و آمار 73درصدی تماسهای صادره در سال جاری از دستاوردهای ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.
وایمکس نیوز- امسال ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهبود وضعیت کیفیت ارتباطی زائران، تشکیل شد و اقداماتی را در این راستا انجام داد که نصب و راهاندازی بیش از 800 کیوسک تلفن ثابت رایگان و بیش از 100 سایت ثابت و سیار تلفن همراه و 200 کیوسک وایفای در مسیر پیادهروی زائرین اربعین، عملیاتی کردن بالون وایفای در مرز مهران و تخصیص IP و ایجاد بیش از 600 مگابیت پهنای باند از جمله این اقدامات بود.
بنا بر اعلام، افزایش دو برابری ظرفیت زیرساخت ارتباطی بین دو کشور با افزودن چندین خط STM1 و E1 از دیگر اقداماتی بود که در راستای وضعیت کیفیت ارتباطی زائران انجام گرفت و همچنین تعرفه مکالمه با عراق کاهش 50 درصدی داشته و به دقیقهای 550 تومان برای همه اپراتورها رسید.
این اقدامات دستاوردهایی را نیز به همراه داشت که از جمله آنها میتوان به قریب به 35 میلیون مکالمه از طریق سه اپراتور ایرانی در بازه زمانی 17 تا 28 آبانماه اشاره کرد. تعداد دقایق و دفعات مکالمات صادره بیشتر از تعداد دقایق و دفعات مکالمه وارده بوده است به طوری که اوج آن در تاریخ 28 آبان رخ داده است که در مجموع نزدیک به 5 میلیون دقیقه مکالمه صورت گرفته است.
طی دو هفته تعداد 34.6 میلیون مکالمه با زمان 44 میلیون دقیقه برقرار شد که از این میزان 25.3 میلیون مکالمه با زمان 31 میلیون دقیقه ارتباط از ایران به عراق بوده که یعنی بیش از 73 درصد تعداد تماسها صادره بوده است.
در این مدت حجم ظرفیت دیتای پیامک تلفن همراه در اوج ترافیک به 200 مگابیت بر ثانیه رسید. همچنین به طور متوسط روزانه بیش از 5 میلیون دقیقه مکالمه از سوی زائران ایرانی تبادل شده است.
منبع: ایسنا
