یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ايران در توليد تجهيزات شبکه انتقال فيبر نوري به خودکفايي رسيده است

جهرمي

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰


مهندس جهرمي معاون وزير , رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت ارتباطات زير ساخت از خودکفايي ايران در توليد تکنولوژي شبکه انتقال فيبر نوري خبر داد و گفت: هم‌اکنون به لحاظ توليد تجهيزات اين شبکه در لايه تراز يک جهاني قرار داريم.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي در همايش «برجام، اقتصاد مقاومتي، سرمايه‌گذاري و اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات» با اشاره به عملکرد ايران در حوزه اقتصاد مقاومتي و دستاوردهاي ايجاد شده در فضاي پساتحريم گفت: موضوع برجام باعث رفع تهاجمات اقتصادي عليه کشور که در راستاي فروپاشي نظام و افزايش نارضايتي عموم مردم از سوي دشمنان پايه‌ريزي شده بود، شد . در اين راستا شاهد ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي با مدل تعيين شده در معماري اقتصاد مقاومتي هستيم.

مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت با بيان اينکه امروز با اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، سهل‌انگاري‌هايي که پيش از اين در توليدات داخلي و رفع نيازمندي‌هاي کشور از داخل وجود داشت مورد توجه قرار گرفته است گفت: هم‌اکنون توسعه و اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات محسوس است و ما تأکيد داريم که مدل اين توسعه بر مبناي اقتصاد مقاومتي است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: هم‌اکنون 23 هزار کيلومتر از شبکه فيبر نوري کشور با توليدات داخلي فيبر نوري تجهيز شده و اميدواريم با حمايت‌هاي صورت گرفته بر تداوم اين توليدات، شاهد ساخت تکنولوژي تار نوري در کشور باشيم.

مهندس آذري جهرمي در خصوص  توليدات تجهيزات مربوط به شبکه‌هاي انتقال فيبر نوري گفت: هم‌اکنون اين تکنولوژي با ظرفيت 10 گيگابيت بر ثانيه در کشور توليد مي‌شود و ما نيز اميدواريم به زودي ظرفيت 100 گيگابيت نيز زير بار برود؛ بر اين اساس با توليدات صورت گرفته، اين ادعا را داريم که به لحاظ توليدات شبکه انتقال در لايه يک تراز جهاني به خودکفايي رسيده‌ايم.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: با سرمايه‌گذاري 140ميليارد توماني در شبکه فيبر نوري، امروز موفق شديم که در مسير انتقال فيبر نوري عراق و افغانستان از تکنولوژي بومي خودمان استفاده کنيم.

وي ادامه داد: بر مبناي سند شبکه ملي اطلاعات بايد لايه انتقال در مراکز حساس کشور بومي باشد، اين بومي‌سازي اتفاق افتاده و بالغ بر 40 درصد از منابع داخلي در حوزه توسعه اين بخش سرمايه‌گذاري صورت گرفته است.

آذري جهرمي، افزايش سهم منطقه‌اي ايران در حوزه ترانزيت ارتباطات را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتي دانست که به زودي محقق مي‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو