در سامانه ارزيابي ميزان رضايتمندي کاربران حوزه سرويسهاي فناوري اطلاعات، اپراتورها براساس شاخصهاي کيفيت سرويس، تعرفه، سرعت، رسيدگي به شکايات، پشتيباني و وفاداري مشترک به صورت مکانيزه مورد ارزيابي قرار ميگيرند.
وايمکس نيوز- رضايت کاربران از کيفيت خدمات در حوزه فناوري طلاعات و ارتباطات از جمله مباحث عمده در راستاي تحقق دولت الکترونيکي محسوب مي شوند. بالا بودن کيفيت خدمات الکترونيکي، کليد موفقيت هر اپراتور است که در محيط رقابتي فعاليت مي کنند.
اغلب شرکتهاي با تجربه و موفق در اين عرصه اين نکته را درک کرده اند که عوامل موفقيت يا شکست فقط حضور و ارايه خدمات در فضاي مجازي و يا بهاي پايين نيست، بلکه عامل مهم، انتقال کيفيت بالاي خدمات الکترونيکي است. در اين راستا چندي پيش خبر راهاندازي سامانه ارزيابي ميزان رضايتمندي کاربران حوزه سرويسهاي فناوري اطلاعات در سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام شد.
هدف از راهاندازي اين سامانه نظارت مطلوبتر بر کيفيت سرويسدهي اپراتورها عنوان و تاکيد شد که در اين سامانه اپراتورها براساس شاخصهاي کيفيت سرويس، تعرفه، سرعت، رسيدگي به شکايات، پشتيباني و وفاداري مشترک به صورت مکانيزه مورد ارزيابي قرار ميگيرند.
بر اين اساس در هر دوره ارزيابي به صورت تصادفي به 400 هزار مشترک سرويسهاي فناوري اطلاعات از طريق پست الکترونيکي يا پيامک کد چهار رقمي از سوي سامانه ارسال ميشود و مشترکان اين سرويسها ميتوانند با مراجعه به سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي به آدرس www.cra.ir، بخش خدمات الکترونيک، منوي ارزيابي ميزان رضايتمندي کاربران حوزه سرويسهاي فناوري اطلاعات و يا آدرس الکترونيکي http://itmon.cra.ir/satisfaction و با ورود کد چهار رقمي در نظرسنجي شرکت کنند.
همچنين بطور همزمان ارزيابي اپراتورها در قالب نظرسنجي تلفني از مشترکين نيز انجام ميشود و نتايج ارزيابي اپراتورها پس از پايان هر دوره به صورت عمومي اطلاعرساني خواهد شد.
منبع: ايسنا