شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آنتي ويروس بومي کشور

پادويش، موفق به شناسايي بدافزار باجگير شد

پادويش

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰


بدافزار باجگير که به سيستم هاي کشورهاي همجوار حملات گسترده اي انجام داده است، توسط ضدباجگير بومي پادويش شناسايي شد و به سيستم‌هايي که از اين آنتي ويروس استفاده مي‌کنند آسيبي نرسيد.

وايمکس نيوز- بدافزار باجگير که به سيستم هاي کشورهاي همجوار حملات گسترده اي انجام داده است، توسط ضدباجگير بومي پادويش شناسايي شد و به سيستم‌هايي که از اين آنتي ويروس استفاده مي‌کنند آسيبي نرسيد.

شيوه عملکرد اين باج‌افزار به اين صورت است که اقدام به رمزنگاري کليه فايل‌ها و داده‌هاي رايانه‌ اشخاص مي‌کند و سپس درخواست باج (واريز پول به طريق اينترنتي و ...) در قبال رمزگشايي براي اجازه دسترسي صاحبان اطلاعات مي‌کند و اشخاص تا قبل از پرداخت باج، نمي توانند به فايل‌ها و اطلاعات داخل کامپيوتر خود دسترسي داشته باشند.

بنا بر اين گزارش،  با وجود انتشار اين بدافزار در چند روز گذشته در سراسر جهان و در برگيري حدود  90 کشور، آنتي ويروس پادويش توانست با موفقيت بدافزار باجگير را شناسايي و حملات آن را متوقف کند.

به کاربران فضاي مجازي توصيه مي شود جهت جلوگيري از آسيب هاي احتمالي و آلوده شدن سيستمهاي خود علاوه بر نصب نمودن آنتي ويروس پادويش در سيستم عامل ويندوز و اندرويد که مجهز به ضد باجگير است، از داده هاي خود نيز پشتيبان تهيه و سيستم عامل کامپيوتر خود را بروز کنند و همچنين اشتراک فايل ويندوز را غيرفعال و ويندوز هاي قديمي پايين‌تر از ويندوز7 شامل XP و ... را کنار بگذارند.

به همه کاربران توصيه اکيد مي‌شود، آنتي ويروس بومي پادويش به همراه نسخه باجگير آن بر روي سيستم‌هاي کامپيوتر و موبايل خود نصب کنند چرا که نه تنها WannaCry را حتي قبل از اينکه منتشر شود، تشخيص داده و خنثي مي کند، بلکه جلوي انواع ديگر باجگيرها را نيز مي گيرد.

گفتني است ضدبدافزار بومي پادويش تنها محصول کامل کشور است که با مشارکت و همکاري پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات و يک شرکت دانش بنيان با بکارگيري ده‌ها نيروي نخبه و متخصص جوان ايراني درداخل کشور توليد شده و در سال 1395 نسخه تکامل يافته خانگي و تجاري آن منتشر شد.

هموطنان مي‌توانند جهت دسترسي به نسخه رايگان خانگي آنتي ويروس مذکور و دانلود آن، از طريق وب سايت www.padvish.com اقدام نمايند. کاربران مي توانند پس از نصب آنتي‌ويروس مذکور، نسخه موقت رايگان ضدباجگير مربوط را از آدرس ذيل دانلود و نصب کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو