شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ناگفته های فیضی از ماجرای بدهی مخابرات به زیرساخت

فيضي

دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹:۰۰


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه این شرکت از محل صورت حساب های سال 88 تا سال 89 هیچگونه بدهی به شرکت ارتباطات زیرساخت ندارد، در مورد ابهامات مورد بحث در تعامل کاری مخابرات با زیرساخت توضیحاتی ارایه کرد.

وایمکس نیوز - صابر فیضی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه برای فیبرگذاری شبکه ارتباطات زیرساخت از پیمانکاران مخابراتی کمک گرفته شده است، ادامه داد: در این زمینه شرکت ارتباطات زیرساخت مبلغی را بابت انجام این پروژه های استانی به مخابرات داده که اجرای آن نیز از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.
فیضی گفت: اگر منظور شرکت ارتباطات زیرساخت از بدهی شرکت مخابرات مربوط به این مبلغ است که هنوز این پروژه نهایی نشده و فیبرگذاری بابت ارایه خدمات همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبلغ پرداختی شرکت ارتباطات زیرساخت بابت اجرای فیبرگذاری استانی را 150 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پروژه هنوز به اتمام نرسیده است.
وی با تاکید بر اینکه مخابرات هیچ بدهی به زیرساخت ندارد، گفت: اگر از سوی مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت رسمی مبلغ 200 میلیارد تومان به عنوان بدهی مخابرات اعلام شده است این شرکت باید اسناد و مدارک مربوط به این بدهی را ارایه کنند.
به گزارش وایمکس نیوز شرکت ارتباطات زیرساخت بیستم اردیبهشت ماه با درج اخطاریه در سایت رسمی خود خطاب به شرکت مخابرات ایران اعلام کرد در صورتی که این شرکت بدهی خود را با شرکت ارتباطات زیرساخت تسویه نکند ارتباطات مخابرات ایران در آینده ای نزدیک قطع خواهد شد.
شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده که تنها بابت یک مورد بدهی طی نامه ای در تاریخ 6/2/90 میزان بدهی شرکت مخابرات ایران بابت استفاده از پهنای باند اینترنت را به این شرکت اعلام کرده و در این نامه تاکید شده که اگر این بدهی ها پرداخت نشود، امکانات مورد اشاره قطع خواهد شد.

این در حالی است که شرکت مخابرات ایران اعلام کرده براساس صورت جلسه اسفند ماه 89 هیات مدیره شرکت های مخابرات ایران و ارتباطات زیرساخت، تمامی بدهی های این شرکت به شرکت مذکور را پرداخت کرده و صورت جلسه تسویه به امضای طرفین رسیده است.
مخابرات انتشار این اطلاعیه از سوی برخی عوامل در شرکت ارتباطات زیرساخت را در تداوم خصوصی سازی ستیزی در شرایطی که شرکت مخابرات ایران در آخرین مجمع عمومی عادی سالیانه خود به ازای هر سهم 430 ریال سود به سهامداران خود پرداخت کرده عنوان کرده و گفته که این عوامل قصد تخریب ارزش سهام و پایین آوردن قیمت سهام مخابرات در بازار را دارند.
با این حال شنیده ها حاکی از آن است که طرح یکسان سازی کدهای استانی مخابرات تهران به دلیل کشمکش های مخابرات و زیرساخت به تعویق افتاده است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو