دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد شبکه داخلی دفاتر پیشخوان دولت از طریق وایمکس ممکن است

دفاتر پيشخوان

سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵:۰۰


نایب رییس کانون و رییس کمیته حقوقی دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد: درصورتی که پوشش دهی سرویس وایمکس در تمامی شهرها و روستاهای کشور کامل بود، امکان ایجاد یک شبکه داخلی در دفاتر پیشخوان دولت از طریق این سرویس در سراسر کشور میسرمی شد.

وایمکس نیوز - زهیر طیب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در شرایط حاضر پوشش سرویس وایمکس به آن فراگیری که بتواند زیر ساخت ارتباطی دفاتر پیشخوان دولت باشد، نرسیده است.
وی با اشاره به تعداد کثیری از دفاتر روستایی در سراسر کشور اعلام کرد: هم اکنون ارتباط این دفاتر با یکدیگر از طریق شبکه مخابراتی و سیم مسی برقرار شده است.
وی با بیان اینکه چندی پیش اپراتور ایرانسل پیشنهاداتی را مبنی بر برقراری ارتباط دفاتر پیشخوان دولت از سرویس وایمکس ارایه کرد، گفت: براساس این سرویس امکان ورود موبیلیتی در دفاتر و ایجاد شبکه داخلی فراهم خواهد شد.
طیب ادامه داد: در حال حاضر این طرح در حد یک پیشنهاد است و تا کنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.
وی گفت: در صورتی که پوشش سرویس وایمکس در سراسر کشور ایجاد شده بود، امکان ارایه خدمات مختلف دفاتر پیشخوان از طریق این سرویس فراهم می شد.
طیب با اشاره به اینکه هم اکنون امنیت در فضای مجازی فراهم است، گفت: همین میزان امنیت برای ارایه سرویس های موجود در دفاتر پیشخوان دولت از طریق سرویس وایمکس کافی است.
وی با تایید این مطلب که امنیت این شبکه برای ارایه سرویس های مختلف موجود است، گفت: لازم است که امنیت شبکه را اپراتورهای ارایه دهنده وایمکس تامین کنند.
وی گفت: البته به غیر از تامین امنیت توسط اپراتورها، راه حل های گوناگون افزایش امنیت ارایه سرویس در شبکه مجازی وجود دارد که تحقق این موضوع به سراسری شدن سرویس وایمکس در سراسر کشور بستگی دارد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو