شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر واعظي اعلام کرد:

فاز سوم شبکه ملي اطلاعات به زودي افتتاح مي شود

واعظي

سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم افتتاح متمرکز طرح هاي حوزه ICT استان گلستان از راه اندازي فاز سوم شبکه ملي اطلاعات در آينده نزديک خبر داد.

وايمکس نيوز- در مراسم افتتاح متمرکز پروژه هاي حوزه ict  اين استان با اشاره به اينکه دکتر روحاني در دولت يازدهم جناحي نبود و در دولت دوازدهم نيز جناحي نخواهد بود ، افزود: وحدت موجود در استان شما الگويي براي کشور و دنيا است.
 دکتر واعظي تاکيد کرد: در استان شما مسوولين دلسوزي هستند که تلاش دارند استان را به سمت استان الکترونيک حرکت دهند و اين دغدغه از روزهاي آغاز بکار استاندار گلستان وجود داشته است.
 وي با اشاره به سفر خود در آغاز فعاليت در دولت يازدهم، گفت: در آغازدولت تدبير و اميد هيچ شهر استان 3G   و 4G  نبوده است که تا پايان سال همه شهرها به اين شبکه متصل مي شوند.
وزير ارتباطات در بخش ديگر از سخنان خود به شبکه ملي اطلاعات اشاره کرد و اظهار داشت : براي راه اندازي شبکه ملي اطلاعات به طور جدي ورود کرديم و در اين دولت اين مهمترين پروژه ما بود که فاز اول در هفته دولت سال قبل و فاز دوم آن در دهه فجر همان سال و فاز سوم آن بزودي اجرا مي شود.
وي يادآور شد : همه بايد خود را مخاطب فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص اشتغال و کسب کار بدانيم و ما خود را موظف کرده ايم که 130 هزار شغل ايجاد کنيم و مسئله کسب و کار را جدي گرفته ايم .
دکتر واعظي به طرح تکاپو در حوزه اشتغال هم اشاره اي کرد و تصريح داشت :  تفاهم نامه هاي طرح تکاپو را بطور جدي دنبال مي کنيم.
 وي درباره راه اندازي دولت الکترونيک هم خبر داد : در يک ماه و نيم آينده دولت الکترونيک شکل مي گيرد.
وزير ارتباطات همچنين به وضعيت نيروي انساني متخصص در استان گلستان اشاره کرد و افزود : در گلستان مشکل نيروي انساني خلاق نداريم  و اميدوارم بتوانيم همانگونه که زير ساخت ها در اين استان رشد داشته ، اشتغال نيز رشد داشته باشد.
همچنين در اين مراسم حسين مومني مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان با اشاره به اينکه در دولت تدبير و اميد شبکه انتقال ما در استان گلستان 57 برابر افزايش يافته است ، گفت :  در اين دولت پهناي باند ورودي ما 3.7 رشد داشته است و هر 27 شهر استان از شبکه  3G و  4G  بهره مند شدند و شبکه فيبر نوري از 600 کيلومتر به 1449 کيلومتر افزايش يافته است و در واقع انقلابي در زير ساخت استان اتفاق افتاده است .
وي افزود : اولويت ديگر در اين استان توسعه کسب و کار است که با اجراي طرح تکاپو و امضاي 181 ميليارد تومان تفاهم نامه در اين زمينه ، کسب و کارهاي حوزه ICT  در اين استان فعال مي شود.
 مومني درباره سرمايه گذاري انجام شده در حوزه ICT در استان گلستان نيز گفت : از ابتداي دولت تا به امروز 360 ميليارد تومان در توسعه زيرساخت و ict  هزينه شده و تا انتهاي سال 137 ميليارد تومان ديگر در افزايش پهناي باند هزينه مي شود و امروز نيز 258 ميليارد تومان براي پروژه هاي اين افتتاح متمرکز هزينه مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو