یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات مطرح کرد

تجديد نظر در شيوه تعيين تعرفه ترجيحي اينترنت

اذري جهرمي

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰


معاون وزير ارتباطات با بيان اينکه هدف تعرفه ترجيحي اينترنت، حمايت از سرويس و محتواي داخلي است، درباره لزوم تغيير روش اعمال تخفيف براي ترافيک داخلي اينترنت نسبت به بين‌الملل و افزايش سايت‌هايي با تعرفه ترجيحي توضيح داد.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي با اشاره به اعمال تعرفه ترجيحي اينترنت براي سايت‌هاي برتر داخلي، اظهار کرد: تعداد سايت‌هايي که براي اعمال تغيير تعرفه داخل نسبت به بين‌الملل اعلام شده، براي شروع خوب است، اما در ادامه کارايي لازم را ندارد. بنابراين بايد روش اعمال تخفيف براي ترافيک داخلي و تعرفه ترجيحي تغيير پيدا کند.

وي با بيان اينکه کارگروهي توسط وزير ارتباطات براي موضوع تعرفه تشکيل شده است، گفت: جلسه‌اي با حضور کليه توليدکنندگان محتوا و شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات ديتاسنتر و اپراتورها تشکيل شده است. در اين جلسات مشکلات دسته‌بندي شده و به دنبال اين هستيم که در جلسات آتي براي راهکارها به جمع‌بندي برسيم.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در ادامه بيان کرد: در نهايت تقريبا همه اعضاء معتقدند شيوه وايت‌ليست يا 200 سايت برتر که در حال حاضر به بيش از 500 سايت رسيده است، براي شروع خوب بوده اما کارايي لازم را ندارد. بنابراين براي تجديدنظر بر اين موضوع در حال بررسي هستيم.

جهرمي با اشاره به تعرفه پيام‌رسان‌ها که ترافيک زيادي از کابران صرف آنها مي‌شود، خاطرنشان کرد: پيام‌رسان‌هاي خارجي جزو سرويس اينترنت محسوب مي‌شوند، بنابراين تعرفه ترجيحي ندارند و چارچوب‌شان براساس تعرفه سرويس اينترنت بين‌الملل است. اگر يک پيام‌رسان داخلي ايجاد شود، از تعرفه داخلي استفاده مي‌کنيم. درواقع هدف تعرفه ترجيحي، حمايت از سرويس و محتواي داخلي است.

به گزارش ايسنا،  يکي از اهداف راه‌اندازي شبکه ملي‌ اطلاعات، کاهش تعرفه اينترنت بيان شده بود. بر همين اساس، در فازهاي اول و دوم اين شبکه، تعدادي از سايت‌هاي پراستفاده‌ و برتر با سرور داخلي، از کاهش تعرفه 50 درصدي نسبت به اينترنت بين‌الملل بهره بردند و مقرر شد با راه‌اندازي فاز سوم شبکه، بقيه سايت‌ها نيز از تعرفه 50 درصدي بهره‌مند شوند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو