شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

محدودیت موبیلیتی وایمکس مانعی برای توسعه کشور است

تزئيني

سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳:۰۰


پروانه‌های اعطا شده به اپراتورهای فعلی تا اندازه‌ای قابلیت تحرک را دارد ولی مجوز موبیلیتی داده نشده و این در حالی است که تحرک پذیری وایمکس از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است، بنابراین ارایه این مجوز ضروری محسوب می‌شود.

وایمکس نیوز - مهران سلیمی، کارشناس IT در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه سرویس وایمکس در واقع یک فناوری نوین برای انتقال بی‌سیم و پرسرعت اطلاعات است، گفت: جلوگیری از ورود وایمکس به موبیلیتی به دلیل حفاظت از اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شده و این در حالی است که بسیاری از قابلیت‌های این سرویس در متحرک بودن آن است و نهادهای ذیربط باید هر چه زودتر در این زمینه اقدام کرده و رگولاتوری نیز مجوز فعالیت در این زمینه را به اپراتورهای مربوطه ارایه دهد.
وی افزود: متاسفانه محدودیت اپراتورها در ارایه خدمات پیشرفته‌تر که رفاه مردم و پیشرفت کشور را به همراه دارد تبعات خوبی به همراه ندارد و کشورمان را همیشه چند گام از کشورهای دیگر عقب نگه می دارد.
وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی وایمکس، بی‌سیم و سیار بودن آن در فواصل طولانی مانند یک شهر بزرگ است، ادامه داد: بدون وایمکس امکان متحرک بودن کاربر تقریبا صفر است و از دیگر ویژگی‌های این سرویس علاوه بر دیتا، انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا است و کاربر می‌تواند بدون محدودیت زمانی در تمام شبانه روز به هر مقدار که پهنای باندش اجازه دهد فعالیت کند.
وی گفت: با وایمکس امکان گسترش موسساتی مثل بانک‌ها، شرکت‌های تجاری و موسسات آموزشی که به اینترنت پر سرعت نیاز دارند، امکان‌پذیر می‌شود و قابلیت سیار و بی‌سیم بودن وایمکس این امکان را به کاربر می‌دهد که در تمامی نقاط تحت پوشش تنها با استفاده از مودم و اتصال آن به منبع برق و رایانه شخصی، از اینترنت پرسرعت استفاده کند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو