یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران:

حدود 10 میلیون پورت پرسرعت نیاز داریم

يوسف پور

جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴:۰۰


به گفته عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، تعداد پورت‌هایی که تاکنون به مردم واگذار شده حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار پورت است، این در حالی است که کشور در حدود 10 میلیون پورت پرسرعت نیاز دارد.

وایمکس نیوز - ناصر یوسف‌پور، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که مخابرات باید انجام دهد در زمینه تلفن همراه است که در این زمینه البته گام‌های خوبی برداشته شده و با توجه به اینکه که پیش‌بینی شده کشورمان تا پایان برنامه پنجم توسعه 100 میلیون تلفن همراه نیاز دارد بنابراین امکان ارایه سرویس‌های ارزش افزوده که بر روی تلفن همراه وجود دارد نیز یکی دیگر از کارهای مهمی است که توسط مخابرا ت باید انجام شود .

وی افزود: یکی از اولویت هایی که طی برنامه پنجم و علی‌الخصوص امسال باید بر روی آن سرمایه‌گذای کنیم، ترکیب سرویس‌های تلفن ثابت و موبایل و ارایه خدمات در بستر NGN است که با توجه به اقداماتی که در طی سال‌های گذشته به عمل آمده لازم است مخابرات نیازهای جامعه را در این زمینه مدنظر قرار دهد و در این مورد برنامه ریزی‌هایی انجام دهد.

یوسف‌پور با اشاره به فعالیت دفاتر ICT روستایی نیز گفت: ایجاد شش هزار دفتر ICT روستایی جدید در برنامه پنجم توسعه دیده شد که به تصویب رسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بیان کرد: به دنبال آنیم که از پتانسیل‌های اینترنت و پست بانک به نحو موثرتری در این دفاتر بهره‌مند شویم که در این راستا این دفاتر با همکاری روستاییان توانسته‌اند از حدود 26 درصد ظرفیت خود استفاده کند که باید این میزان را افزایش دهند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو