یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دکتر واعظي در افتتاح پروژه هاي رايتل عنوان کرد:

بازار ICT با همکاري اپراتورها گسترش مي يابد

واعظي

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به حضور رايتل در تمام شهر هاي کشور ، اين حضور را نشانه همکاري بين اپراتورها عنوان کرد و گفت: اين همکاري موجب گسترش بازار ICT است.

وايمکس نيوز- دکتر محمود واعظي در مراسم افتتاح پروژه هاي شرکت رايتل در فاز سوم شبکه ملي اطلاعات به يک سال و نيم حضور دکتر فيروزآبادي در دبير خانه شوراي عالي فضاي مجازي و مرکز ملي فضاي مجازي  اشاره کرد و گفت: دکتر فيروزآبادي در طول حضور خود در مرکز ملي فضاي مجازي با ارايه طرح ها و ايده هاي ابتکاري در اين حوزه،  مصوبات بسياري را به شوراي عالي فضاي مجازي ارايه کرد؛ به طوريکه  در يک سال و نيم حضور ايشان در اين سمت، تعداد مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي بيشتر از تعداد مصوبات اين شورا از ابتداي تاسيس بوده است که در اين زمينه از ايشان تشکر مي کنم.

دکتر واعظي با اشاره به حضور دکتر پور محمدي  وزير دادگستري در اين مراسم گفت:‌ شايد در نگاه اول اين سوال مطرح شود که وزير دادگستري چه ارتباطي به حوزه ICT دارد اما ايشان تسلط کاملي بر اين حوزه دارند و مشوق ما در اين حوزه  هستند.

وزير ارتباطات، اظهار کرد:  کسي تصور نمي کرد که  شرکت رايتل در داخل کشور اينگونه عمل کند و در حوزه بين الملل  نيز،  شرکت هاي بزرگ بين المللي تقاضاي همکاري با اين شرکت را داشته باشند.
  وي با تاکيد بر اينکه اين تازه شروع کار بزرگي در اين حوزه است ، افزود : در حوزه ديتا و توليد محتواي با کيفيت،  رايتل پيشرو بوده است و در حال حاضر هم در حوزه خدمات ارزش افزوده مسير درستي را در پيش گرفته است.
دکتر واعظي با اشاره به تاکيد دکتر ربيعي در مورد مالکيت رايتل توسط بازنشستگان تامين اجتماعي، تصريح کرد : با توجه به مالکيت بازنشستگان و بهزيستي در رايتل ، در چهارچوب عدم تبعيض ميان اپراتورها ، تا جايي که امکان داشت به اين شرکت کمک شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تمرکز وزارت ارتباطات در 2،5 سال نخست اين دولت بر توسعه زيرساخت هاي ارتباطي کشور،تاکيد کرد و گفت : شبکه انتقال کشور در 4 سال گذشته 11 برابر و شبکه پهن باند کشور 15 برابر سال هاي گذشته شده است و بيش از هزار شهر داراي نسل سوم و 750 شهر هم نسل چهارم دارند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اينترنت دار شدن 28 هزار روستا در اين دولت را يکي ديگر از دستاورد هاي اين دولت بيان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر استفاده از اين شبکه و امکانات آن براي ايجاد اشتغال و کار آفريني از اولويت هاي وزارت ارتباطات با همکاري وزارت کار است.
وي با اشاره به همکاري وزارت ارتباطات و کار در استان ها براي ايجاد اشتغال در حوزه ICT ، تاکيد کرد :  در سال گذشته در اين حوزه 100 هزار شغل ايجادشد و در برنامه داريم با همکاري وزارت کار و ديگر بخش ها در سال 96 با 30 درصد افزايش ، 130 هزار شغل در حوزه ICT،  ايجاد کنيم.
دکتر واعظي به اعلام حضور شرکت رايتل در تمام شهرهاي کشور اشاره کرد و گفت : اين که رايتل در حال حاضر در تمامي شهرهاي کشور حضور دارد به معني ايجاد همکاري  ميان  اپراتورها است که اين همکاري باعث گسترش بازار ICT  مي شود.

وزير دادگستري خبر داد: ايجاد بزرگترين بانک اطلاعات کشور/ اطلاعات تجميع شده بستر جدي خدمات دولت الکترونيک است

 همچنين در اين مراسم حجت الاسلام مصطفي پور محمدي با اشاره به الزام دولت براي حمايت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: هم اکنون 24 ميليون شهروند زير 18 سال در کشور وجود دارد و الزام ما براي حفظ حقوق اين شهروندان ضروري است.

وزير دادگستري با تاکيد براينکه  مرجع ملي حقوق کودک در وزارت دادگستري راه اندازي شده است،  افزود: مجموع دستگاه ها بايد در خصوص حفظ حقوق کودکان و نوجوانان خود را مسئول بدانند.

وي از ايجاد بزرگترين بانک اطلاعات کشور خبر داد و گفت: اين اطلاعات تجميع شده بستر جدي خدمات دولت الکترونيک است.

پورمحمدي با اشاره به راه اندازي سامانه گنج انسان به عنوان پايگاه اطلاعاتي و حمايتي از حقوق کودکان در فضاي مجازي با همکاري وزارت دادگستري و کنوانسيون حقوق کودکان خاطرنشان کرد: استفاده از فضاي شبکه هاي ارتباطي و نيز شبکه هاي اجتماعي بهترين نوع بهره برداري از زيرساخت هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات کشور است و اين سامانه مي تواند نياز جامعه چند ده ميليوني کودکان را فراهم کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو