شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات تشريح کرد:

نحوه محاسبه اينترنت نامحدود

فيبر نوري - فضاي مجازي

سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰


وزير ارتباطات، برنامه مدنظر براي تدوين نحوه محاسبه اينترنت نامحدود و توقف اينترنت حجمي را براي کاربران تشريح کرد.

وايمکس نيوز- محمود واعظي در مراسم افتتاح پروژه هاي مخابراتي مربوط به فاز سوم شبکه ملي اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: کميته اي تشکيل داديم تا مدل فروش اينترنت نامحدود و توقف اينترنت حجمي را براي مشترکان پرمصرف مورد بررسي قرار دهد.

وي با بيان اينکه کشورهاي مختلف جهان با توجه به تحولات بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات مدل هاي مختلفي را براي ارائه اينترنت به کاربران شان به کار گرفته اند، گفت: راه هاي مختلفي در دست بررسي است تا بتوانيم اينترنت حجمي را برداريم و اينترنت را به صورت نامحدود به کاربران ارائه کنيم.

واعظي ادامه داد: هم اکنون يکي از مشکلاتي که با آن مواجه شديم مربوط به کاربران کم مصرفي است که هزينه کمي بابت اينترنت پرداخت مي کنند، اگر بخواهيم اينترنت را نامحدود کنيم هزينه اين کاربران چند برابر افزايش مي يابد، بر اين اساس در حال بررسي راه حلي براي حل اين مشکل هستيم تا مشترکان کم مصرف اينترنت از اين تصميم ضرري نبينند.

وي با بيان اينکه نحوه محاسبه اينترنت نامحدود به گونه اي است که سرعت را مبنا قرار مي دهيم، اضافه کرد: اين به اين معني است که ديگر کاربران نياز به خريد حجم مصرف ندارند و بر اساس سرعتي که نياز دارند مي توانند از اينترنت استفاده کنند.

واعظي خاطرنشان کرد: قرار است اين سرويس در چند بخش شامل اينترنت زير يک مگابيت، اينترنت بين دو تا سه مگابيت و همچنين اينترنت بالاتر از سه مگابيت تعريف شود و کاربران با توجه به سرعتي که نياز دارند سرويس خريداري کنند. بر اين اساس بايد بسته هاي متعدد براي کاربران تعريف شود تا حتي کاربران کم مصرف نيز در اين زمينه ضرر نکنند.

وزير ارتباطات گفت: تا هفته آينده پيش بيني مي کنيم که تصميم قطعي در مورد اين مدل فروش اينترنت خواهيم گرفت.

تدوين دستورالعمل جديد براي تعرفه استفاده از سايت هاي داخلي در کشور

وزير ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص دستورالعمل يکپارچه سازي تعرفه دسترسي به شبکه ملي اطلاعات گفت: اقدامي که اپراتورهاي اينترنتي براي سايت هاي پربازديد انجام مي دهند و تعرفه آن را به 50 درصد کاهش داده اند کافي نيست و ما اعتقاد داريم که اين رويه بايد براي تمامي سايت هاي داخلي اجرايي شود.

وي گفت: هم اکنون اين مقدمه اي است که شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت ترافيک داخلي را به 50 درصد کاهش دهند و مردم نيز از سايت هاي داخلي با يک دوم قيمت استفاده کنند.

وي گفت: هم اکنون اين روش براي 500 سايت پربازديد کشور در حال اجراست اما ما قصد داريم با ابلاغ يک دستورالعمل ارائه سرويس به نحوي تعريف شود که تمام سايت هاي داخلي با تعرفه 50 درصد کاهش نسبت به سايت هاي خارجي در اختيار کاربران قرار گيرد.

واعظي گفت: اين تصميم قطعي است و به زودي آن را اجرا خواهيم کرد.

وزير ارتباطات با اشاره به اظهارات اخير  دبير کارگروه تعريف مصاديق فيلترينگ مبني بر اتوبان کشي وزارت ارتباطات براي خارجي ها گفت: وزارت ارتباطات اتوبان کشي زيرساخت هاي ارتباطي را وظيفه خود مي داند تا مردم راحت تر از خدمات استفاده کنند و نيازمند استفاده از سرويس هاي خارجي نباشند، در همين حال اين اتوبان کشي باعث افزايش سرعت و کاهش قيمت دسترسي خدمات ارتباطي شده است. به نحوي که هم اکنون با افزايش 16 برابري پهناي باند اين ظرفيت به 624 گيگابيت در ثانيه رسيده است.

واعظي همچنين در مورد اتصال متقابل شبکه مخابرات با تلفن هاي ثابت جديد که از سوي بخش خصوصي ارائه شده است نيز گفت:  اين اتصال هم اکنون برقرار شده و مشکلي از اين بابت وجود ندارد به نحوي که طبق گزارش ها تلفن ثابت بخش خصوصي در 16 استان ارائه شده است.

به گزارش مهر، در اين مراسم نخستين شبکه دسترسي فيبر نوري براي ساختمان هاي  تجاري (FTTC) و شبکه تلفن ثابت بخش خصوصي در 16 استان توسط يکي از اپراتورهاي ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت با حضور وزير ارتباطات و معاونان اين وزارتخانه به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها در راستاي فاز تکميلي شبکه ملي اطلاعات و ارائه خدمات پايه به کاربران در داخل کشور راه اندازي شده است.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو