یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دکتر زرندي خبر داد:

راه اندازي شهر رسانه در منطقه ويژه اقتصادي پيام

سعيد زرندي - رضا عليدادي

پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰


مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام در ديدار معاون توسعه و فناوري رسانه ملي، از طراحي ايجاد شهر رسانه، در منطقه ويژه اقتصادي پيام خبر داد.

وايمکس نيوز- سعيد زرندي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پيام در ديدار با رضا عليدادي معاون توسعه و فناوري رسانه ملي به تشريح برنامه هاي توسعه اي  20 گانه منطقه ويژه اقتصادي پيام پرداخت و اظهار داشت: متناسب با برنامه هاي ICT و IT  کشور اين برنامه ها طراحي و توليد شده است و پروژه شهر رسانه اي هم مي تواند به عنوان برنامه اي مشترک با همکاري مجموعه پيام و سازمان صداو سيما انجام شود .

وي افزود : طرح ايجاد شهر رسانه‌اي در اين منطقه در شوراي عالي فضاي مجازي و شوراي معاونين وزارت ارتباطات مطرح شده و استقبال شده است.

زرندي به بازنگري مجدد صورت گرفته در برنامه هاي توسعه اي منطقه ويژ اقتصادي اشاره کرد و تاکيد داشت : مبنا و محور اصلي برنامه هاي بيست گانه حمايت از صنايع هايتک و ICT  است و در کوتاه مدت بسياري از شرکت هاي حوزه آي سي تي و شرکت هاي داخلي در قالب شهرک دانش بنيان در منطقه ويژه مستقر شده اند .

وي تصريح داشت : منطقه ويژه اقتصادي پيام آمادگي اين را دارد که درحوزه  ICT با سازمان هاي ذينفع، طرح مشترکي طراحي کند .

در ادامه اين جلسه معاون توسعه و فناوري رسانه ملي درباره توسعه فناوري و رسانه ،گفت : سازمان صداو سيما در بحث توسعه فناوري و موضوعاتي که مرتبط با رسانه و رسانه هاي همگاني و IT است  فعاليت هاي گسترده اي را انجام داده و در بخش  زير ساختي مانند فناوري و مهندسي ، مطالعات و پژوهش هاي بسياري انجام داده است .

عليدادي افزود : نقش مهمي که منطقه ويژه اقتصادي مي‌تواند در راستاي جذب سرمايه‌گذار داشته باشد، بايد مورد ‌توجه ويژه قرار گيرد.

 وي با اشاره به رويکرد معاونت توسعه و فناوري رسانه ملي در مسير جديدي که سازمان صداو سيما ترسيم کرده است ، اظهار داشت : برنامه هاي توسعه اي سازمان صدا و سيما  بر مبناي خلاقيت ، نوآوري و پيشرو بودن در موضوع فناوري رسانه ، تعريف شده است که در اين زمينه به موفقيت هاي بسياري نيز دست پيدا کرده است .

 معاون توسعه و فناوري رسانه ملي تصريح کرد : نتايج اين رويکرد در سه ماهه آخر سال 95 کاملا مشهود  بود که به عنوان مثال راه اندازي سرويس  راديو نما  مطرح شد که بوسيله آن راديو ها به صورت تصويري در فرستنده تلويزيون پخش مي شود.

وي به نقش معاونت توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما جهت عملياتي شدن شهر ICT اشاره کرد و افزود : راه اندازي شهر ICT  يکي از اولويت هاي  مهم سازمان صدا و سيما است که اگر اين موضوع بخواهد به مرحله عملياتي برسد بايد معاونت توسعه و فناوري سازمان پيشگام و پيگير اين مساله باشد .

عليدادي خاطر نشان کرد :  سازمان صدا و سيما در حوزه شهر رسانه مطالعات بسيار خوبي انجام داده است که  با جانمايي اين پروژه در منطقه ويژه اقتصادي پيام و با توجه به وجود پتانسيل هاي فراوان صنعتي و اقتصادي ، اين منطقه مي تواند اولويت اصلي سازمان صدا و سيما  براي راه اندازي شهر آي سي تي  باشد  .

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو