شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات خبر داد:

ارائه اينترنت نامحدود تصويب شد

اينترنت پرسرعت

یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰


وزير ارتباطات تاکيد کرد مصوبه ارائه‌ي اينترنت نامحدود ثابت و تغيير مدل فروش اينترنت از حجمي به نامحدود امروز در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به تصويب رسيده و تا يک ماه آينده اجرايي خواهد شد.

وايمکس نيوز- محمود واعظي امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصميم نهايي براي ارائه‌ي اينترنت نامحدود ثابت، اظهار کرد: ما امروز در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مصوبه خوبي داشتيم. براي اين که به جاي ارائه اينترنت برحسب حجم، از حجم فروشي به سمت اتصال و ارائه اينترنت برحسب سرعت رفتيم، زيرا با راه‌ اندازي شبکه ملي اطلاعات ما محدوديت گذشته را نداريم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين که اکنون سرعت تعيين کننده قيمت است، گفت: در گذشته استفاده از اينترنت به طوري بود که شما يک بار هنگام خريد بسته پول پرداخت مي‌کرديد و با اتمام حجم باز هم مجبور به خريد حجم بوديد، اما اکنون تنها به ازاي سرعت اينترنت هزينه مي‌پردازيم. اين مصوبه امروز تصويب شده و تا يک ماه آينده اجرايي خواهد شد.

وي درباره انتقال سرورها تلگرامي، توضيح داد: روز گذشته درباره اين موضوع مفصلا صحبت کرديم و آقاي جهرمي هم در برنامه خبري شب گذشته به آن پرداخت.

او با بيان اين که کسب‌وکارهاي اينترنتي ايجاد شده در راستاي شبکه ملي اطلاعات است، اظهار کرد: اکنون که شرکت‌هاي زيادي در حوزه فناوري اطلاعات فعاليت مي‌کنند و مقررات خاص خود را دارند، مسوولان ما در دولت و بخش‌هاي ديگر بايد تفاوتي بين برخورد با يک شرکت که تمام سرمايه‌اش پلت‌ فرم و برنامه نرم افزاري‌اش است قائل شوند.

وي خاطر نشان کرد: مردم به اين کسب و کارهاي اينترنتي اعتماد کردند و اگر پلت فرم اين کسب و کارها ناگهان فيلتر شود، همه چيز به هم مي‌ريزد و اعتماد مردم نيز سلب مي‌شود، بنابراين ما معتقديم بايد براي آنها مقررات تسهيل‌گر بگذاريم. ما نمي‌توانيم کسب و کار شرکت‌ها را تعطيل کنيم، بلکه با ايجاد شرکت‌ها بايد براي آنها مقررات جديدي ايجاد کنيم. 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو