یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اپراتورها آنلاین کنترل می شوند

سبوحي

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای تلفن همراه و سایر اپراتورهای ارتباطی به صورت آنلاین کنترل و مانیتور می شوند. <BR>

وایمکس نیوز - لطف الله سبوحی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه هم اکنون رگولاتوری مانیتورینگ آنلاین اپراتورها را آغاز کرده است، اعلام کرد: بر همین اساس اپراتورها مطابق شاخص های خاصی دائما به صورت متمرکز کنترل می شوند.
وی گفت: از این طریق در صورت نیاز اخطارها و تذکرهایی از سوی رگولاتوری به اپراتورها اعلام می شود و چنانچه لازم باشد در برخی موارد جریمه هایی برای اپراتورهای متخلف در نظر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه این کنترل ها از رگولاتوری به شکل دائمی انجام می شود، گفت: سازمان تنظیم مقررات موظف است بخشی از این اطلاعات را نیز منتشر کند.
درهمین حال محمد کرم پور رییس سازمان تنظیم مقررات چندی پیش اعلام کرده بود که تا پیش ازکنترل آنلاین، این اطلاعات مورد نیاز به صورت آفلاین از سوى اپراتورها به رگولاتور ارایه مى شد که همین موضوع موجب کاهش قدرت نظارتى رگولاتورى شده بود، ولی از این پس این موضوع با نظارت دقیق سازمان تنظیم مقررات انجام خواهد شد.
این درحالیست که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همین زمینه گفته بود که این سامانه قرار است به صورت آنلاین بر بخش های فنی، مالی، حقوقی و امور مشترکان اپراتورها نظارت کند تا از نحوه و کیفیت کار اپراتورها مطابق با تعهدات پروانه آنها مطمئن شود.
به گفته حسن رضوانی برای نظارت آنلاین رگولاتوری بر اپراتورها می باید به بخشی از سیستم های فنی، مالی، حقوقی و مشترکان اپراتورها دسترسی داشت که با هماهنگی خود اپراتورها این کار میسر شده است.
وی با بیان اینکه با آنلاین شدن سامانه نظارتی باید شاخص های موجود در پروانه ها بازنگری شوند، گفت: موضوع این نیست که قصد تغییر شاخص ها را داریم ولی چون ماهیت نظارت آنلاین متفاوت از نظارت آفلاین است می باید برخی از شاخص هایی را که ابهام دارند به شیوه شفاف‌تری تعریف کنیم.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو