یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعهد دولت برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل حوزه ICT در برنامه ششم

کسب و کار

یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱:۰۰


وزیر پیشنهادی ارتباطات به تشریح مهمترین الویت و برنامه های خود در جمع فعالان اقتصادی پرداخت.

وایمکس نیوز- محمدجواد آذری جهرمی امروز 22 مرداد در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: طبق آمار میزان درصد اشتغال در حوزه ICT به کل اشتغال در کشورهای در حال توسعه 1.87 درصد است.

وی ادامه داد: این شاخص در کشور ما تا سال 1394 به میزان 0.2 درصد بوده است و مجموع شغل های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات 50 هزار شغل بوده است که تنها در سال 1395 بر اثر توسعه در بخش ICT بیش از 100 هزار شغل در این بخش ایجاد شده است که این موضوع نشان می دهد ظرفیت و نیروی جوان برای رشد در این بخش داریم و چون اکنون یکی از بزرگترین مشکلات ما به لحاظ اجتماعی مسئله اشتغال است، باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم. با این مقدمات هم ثروت ملی افزایش می یابد و هم رفاه بیشتر می شود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات افزود: در ابتدای دولت در بخش توسعه دسترسی به فناوری اطلاعات با چالش های زیادی مواجه بودیم ولی دولت از  تاثیر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر فضای کسب و کار استفاده کرد. دولت در برنامه‌های انتخاباتی به مردم قول داده که سالانه 900 هزار شغل ایجاد کند و تعهد کرده در برنامه ششم 100 هزار شغل آن در حوزه ICT باشد که این امر محقق نخواهد شد مگر با فعالیت بخش خصوصی.

آذری جهرمی گفت: یکی از مشکلات ما این است که بازار مناسب نداریم؛ در برخی مناطق شهری ‌و در بسیاری از مناطق روستایی دسترسی‌ها مطلوب نیست که تعهد داده شده این متوسط سرعت سرویس‌های خانگی را به 20 مگابایت برسانیم.

وی درباره قانون کپی رایت اضافه کرد: قانون کپی رایت برای سال 1348 است که در تجارت الکترونیکی تطبیق داده شده است اما وقتی به محاکم قضایی مراجعه می شود، متوجه می شویم این قانون کفایت لازم را ندارد. اگر قرار است اقتصاد دیجیتال در کشور شکل بگیرد باید مشکل حریم خصوصی حل شود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان کرد: باید پست بانک را به بانک حمایت کننده تبدیل کنیم که در این مورد اتفاقات مثبتی در مجلس افتاد و پست بانک ، بانک عامل شد.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو