شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پدر کلمات عبور از توصيه‌هاي خود ابراز تاسف کرد

کلمات عبور

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷:۰۰


بيل بر، فردي که مبدع نظام فعلي رمزگذاري و استفاده از کلمات عبور براي دسترسي به اطلاعات گوناگون در سايت‌هاست، از برخي استانداردهاي سخت وضع شده در اين زمينه ابراز تاسف کرد.

وايمکس نيوز- به نقل از سي نت، وي که مديرقبلي موسسه ملي استانداردها و فناوري در آمريکاست به پدر کلمات عبور مدرن شهرت دارد.

او در سال 2003 به همه ادارات دولتي توصيه کرد که آنها بايد از رشته‌اي تصادفي از حروف و نمادها در کلمات عبور استفاده کنند تا کسي نتواند آنها را حدس بزند. اين توصيه پاي نمادها و کاراکترهاي بسيار پيچيده‌اي را به دنياي کلمات عبور باز کرد.

اما استفاده از اين روش به خاطر آوردن کلمات عبور را هم براي مردم بسيار دشوار کرده و البته باعث نشده که کار هکرها براي حدس زدن و کشف کلمات عبور سخت‌تر شود.

بر به تازگي در مصاحبه‌اي با شبکه سي بي اس گفته بهتر است مردم به جاي استفاده از کلمات عبوري با انبوه کاراکترهاي نامانوس از کلمات عبور طولاني و حاوي کلمات غيرقابل حدس زدن استفاده کنند و اين روش براي مقابله با هکرها و متوقف کردن آنها کارآيي بيشتري دارد.

وي که سالها قبل کارمند مايکروسافت بوده، حالا با اين توصيه نظرات قبلي خود را نقض کرده و بايد منتظر ماند و ديد کلمات عبور طولاني مي توانند هکرها را متوقف کنند يا خير.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو