یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ورود يک اپراتور مجازي به عرصه مخابراتي کشور

گروه شرکت‌هاي شاتل

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰


گروه شرکت‌هاي شاتل با راه اندازي تجاري خدمات موبايلي و ثابت خود عملا وارد رقابت در عرصه اين خدمات در کشور شد.

وايمکس نيوز- محمدحسين شانه‌ساززاده  - رئيس هيئت مديره گروه شرکتهاي شاتل -  امروز در مراسم راه‌اندازي تجاري- آزمايشي خدمات تلفن همراه اظهار کرد: شاتل موبايل در همه استانها و بيش از 400 شهر کشور در حال ارائه خدمات است که تا نسل 4.5 اينترنت را نيز پشتيباني مي کند.

او از مهمترين پروژه‌هاي اين شرکت در آينده خبر داد و گفت: خدمات شاتل از طريق سيستم FTTC و روي کابل‌هاي مسي تا حجم 600 مگابايت داده منتقل مي شود.

وي با اشاره اينکه چگونهاين شرکت با وجود رقباي بسيار قدرتمند و قديمي در حوزه خدمات تلفني قادر به رقابت در اين بازار خواهد بود اظهار کرد: به دنبال ارائه سرويس هاي صوتي و ويدئويي از طريق موبايلي هستيم تا بتوانيم تجربه متفاوتي از خدمات موبايلي را براي مشترکان خود به ارمغان بياوريم.

شانه‌ساززاده با بيان اينکه ترکيب خدمات شاتل باعث مي شود قيمت تمام شده خدمات اين شرکت بسيار کم شود اظهار کرد: خدمات سرويس شاتل در يک پيج واحد ارائه مي‌شود که مشتريان تنها يک بار بابت آن هزينه مي‌کنند و بعد از آن ديگر هزينه اي پرداخت نمي کند.

اپراتورهاي مجازي (Mobile Virtual Network Operator) که قرار است با استفاده از ظرفيت‌هاي مازاد اپراتورهاي صاحب شبکه يعني همان اپراتورهاي اصلي تلفن همراه (همراه اول، ايرانسل و رايتل) بدون داشتن شبکه زيرساخت، خدماتي را به کاربران بازارهاي خاص عرضه کنند، چندي پيش از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات مجوز فعاليت گرفتند.

در خصوص اينکه اپراتور مجازي چيست و چه کارکردي دارد اينگونه اعلام شده بود: سرويس‌هاي اپراتور چهارم که به عنوان اپراتور مجازي در کشور فعاليت خواهند کرد همان سرويس‌هاي مشابه اپراتورهاي موجود را ارائه مي‌دهند و عمده تفاوتي که خواهند داشت اين است که شبکه دسترسي يا همان طيف راديويي را ندارند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو