شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

درآمدزايي واتس اپ از ارتباط با دنياي تجارت

واتس اپ

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰


اپليکيشن واتس‌اپ اعلام کرد که قصد دارد سيستم پيام رسان خود را به دنياي تجارت بکشاند.

وايمکس نيوز- به نقل از CNBC، طبق گفته‌هاي منبعي آگاه از واحد واتس‌اپ در شرکت فيس‌بوک، اپليکيشن واتس اپ قصد دارد از شرکت هاي تجاري بدليل ارتباط با مشتريان خود از طريق اين پيام رسان درآمدزايي کند.

بر اساس گزارش هاي رسمي منتشر شده توسط واتس‌اپ، اين اپليکيشن پيام رسان داراي حدود 1.3 ميليارد کاربر در سراسر جهان  است. تعداد بالاي کاربران و مخاطبان اين پيام رسان مي تواند به منبع درآمد زايي بسيار مناسبي براي واتس‌اپ تبديل شود، به گونه اي که شرکت هاي تجاري کوچک و بزرگ بسياري براي ارتباط با مشتريان خود نيازمند سرويس هاي پيام رساني و گفت‌وگوي مستقيم واتس‌اپ هستند.

واتس‌اپ اعلام کرده که در حال طراحي و ساخت آزمايشي ابزار و قابليت هايي است تا بتواند از اين طريق سرويس و پنل هاي ارتباطي براي شرکت هاي تجاري ايجاد کند. بدين ترتيب آنها نيز قادر خواهند بود کالاها، محصولات و خدمات خود را به مشتريانشان ارائه دهند.

هم اکنون اين قابليت در حال بررسي و اجراي آزمايشي با همکاري برخي شرکت هاي داوطلب بوده و در صورت تاييد درستي عملکرد آن، واتس‌اپ بايد با شرکت هاي بسياري قرارداد منعقد کند.

اين ويژگي ها و قابليت هاي واتس‌اپ در قالب يک اپليکيشن جداگانه و منحصرا براي فعاليت هاي تجاري  طراحي و ارائه خواهد شد.

شرکت واتس‌اپ در صفحه مجازي خود نوشته است:" ما قصد داريم در قالب يک اپليکيشن رايگان که منحصرا براي فعاليت هاي تجاري طراحي شده است، خدمات جديدي براي شرکت هاي تجاري کوچک و بزرگ ارائه دهيم. اين اپليکيشن به دو حالت خواهد بود: يکي مخصوص شرکت هاي کوچک و ديگري مخصوص شرکت هاي بزرگ نظير بانک ها، ايرلاين ها و فروشگاهاي بزرگ اينترنتي که تعداد مشتريانشان بسيار زياد است".

شرکت فيس‌بوک با در اختيار داشتن واتس‌اپ در سال 2014، 19 ميليارد دلار کسب کرد و هم اکنون نيز درصدد کسب پول بيشتري از اين اپليکيشن پيام رسان محبوب است.

واتس‌اپ سال گذشته اعلام کرده بود که مي خواهد خدمات جديدي را به کاربرانش ارائه دهد تا بتوانند از طريق يک درگاه امن اينترنتي با شرکت هاي مورد نظرشان در ارتباط باشند. واتس‌اپ در واقع با اين کار مي خواهد جاي پاي خود را در عرصه کار و تجارت و همچنين در ميان مردم محکم تر کند تا بر محبوبيت و ثروتش افزوده شود.

وال استريت ژورنال در مصاحبه اي با مَت آيدما - مدير ارشد اجرايي واتساپ -  پيشتر از انجام آزمايشي اين سرويس در کشورهايي نظير برزيل، هند، اندونزي و اتحاديه اروپا، خبر داده بود.

اما در اين گزارش، آيدما از بيان جزئيات ديگر و زمان دقيق ارائه اين سرويس خودداري کرده بود.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو