دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انگشت اتهام به سمت غول‌هاي تکنولوژي

گوگل و فيس بوک

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸:۰۰


پس از آنکه اخبار دروغيني که برخي در صفحات گوگل و فيس بوک درباره حمله تيراندازي به مردم لاس وگاس آمريکا منتشر کردند، اين دو شبکه اجتماعي باري ديگر مورد انتقاد قرار گرفتند.

وايمکس نيوز- بر اساس اعلام پليس شهر لاس وگاس، عامل تيراندازي ديروز به هزاران آمريکايي که در کنسرت و جشنواره موسيقي در اين شهر گردهم آمده بودند، فردي به نام استفان کرگ پادوک بوده است که اهل ايالت نوادا در ايالات متحده آمريکا بوده است که از طبقه 32 هتلي در نزديکي اين کنسرت موسيقي اقدام به تيراندازي کرده بوده است. طبق اخبار و گزارش هاي منتشر شده، تاکنون 59 نفر در اين حادثه کشته شده و بيش از 500 نفر نيز زخمي شده اند. وي پس از آنکه پليس به دنبال پيداکردن و دستگيري اش بود، خود را کشت.

در اين حين، يک صفحه مجازي در فيس بوک که گفته مي شود از رئيس جمهور کنوني آمريکا حمايت مي کند، فرد ديگري را بعنوان عامل اين حادثه و تيراندازي معرفي کرده بوده که يک چپگرا و حامي حزب دموکرات در آمريکا بوده است.

بر اساس گزارش ها و اخبار منتشر شده اي که نادرست هم بود، شبکه هاي اجتماعي گوگل و فيس بوک به شدت مورد انتقاد واقع شدند. با اينکه پس از شناسايي اين اخبار نادرست و کذب، اين دو شبکه اجتماعي آنها را حذف کرده و جلوي انتشار بيشتر آنها را گرفتند، اما باز هم انگشت اتهام بسياري از کاربران اينترنتي به سوي آنها به نشانه رفته است.

در ماه‌هاي گذشته، شبکه هاي اجتماعي نظير فيس بوک، گوگل و توييتر بارها و بارها به دليل انتشار تبليغات نژادپرستانه و ضد يهود و همچنين اقدامات مداخله جويانه روسيه در جريان انتخابات رياست جمهوري آمريکا مورد بازخواست قرار گرفته بودند و نمايندگان اين غول‌هاي تکنولوژي توسط نمايندگان کنگره ايالات متحده آمريکا استيضاح شده و موظف شده بودند که درباره مسائل مذکور، به آنها توضيح بدهند.

بنظر مي رسد اين روزها با توجه به نقش بسيار پررنگي که شبکه هاي اجتماعي، رسانه هاي و پيام رسان ها در انتشار اخبار و همچنين شايعات ايفا مي کنند، فشار مضاعفي از سوي جوامع بين المللي بر روي غول هاي تکنولوژي و شبکه هاي اجتماعي وارد مي شود و اينطور که پيش مي رود انتظار مي رود قانون‌گذاران در کشورهاي پيشرفته که ميزبان اين غول‌هاي تکنولوژي و شبکه هاي اجتماعي هساتند نيز قوانين و مقررات سختگيرانه تري را در قبال آنها وضع کنند.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو