معاون شرکت مخابرات ايران از شارژ آنلاين سرويسهاي هوشمند تلفن ثابت براي جلوگيري از هزينههاي ناخواسته روي صورتحساب مشترکان خبر داد.
وايمکس نيوز- داوود زارعيان با اشاره به اعتراض برخي از مشترکان مبني بر مازاد هزينه صورتحساب تلفن ثابت نسبت به استفاده آنها اظهار کرد: ما دو گروه مشترک اينترنت داريم؛ يک گروه که پول ثابتي ميپردازند و به صورت نامحدود هر ميزان که بخواهند استفاده ميکنند که در تهران حدود 550 هزار مشترک از اين دسته هستند. اين گروه قاعدتا مشکلي ندارند. دسته دوم کساني هستند که به صورت حجمي خريداري ميکنند. حجم استفاده مشترکان روي سيستم CRM (مديريت ارتباط با مشتري) با پسوردي که به آنها داده ميشود، قابل ديدن است.
وي ادامه داد: مخابرات با اين نوع شکايات برخورد کرده است. اما چند نکته وجود دارد که بايد مورد توجه قرار گيرد؛ نکته اول بحث نرمافزارهايي است که معمولا برروي گوشيهاي تلفن همراه و کامپيوترها هست و بسياري از افراد آگاه نيستند؛ اين نرمافزارها دائما بهروز ميشود و قطعا مشکلاتي را براي مشتريان ايجاد ميکند. بخش ديگر کساني هستند که از پسوردهاي معمولي قابل حدس مثل 1234 استفاده ميکنند. بنابراين توصيه ميشود براي اينترنت خود پسوردهاي قويتري را انتخاب کنند.
معاون شرکت مخابرات ايران همچنين درباره اعتراض کاربران در حوزه تلفن ثابت بيان کرد: شکايت در حوزه قبوض تلفن ثابت و مکالمه بسيار کم است، اما نکتهاي که وجود دارد، استفاده برخي از مشترکان از سرويسهاي هوشمند شامل مسابقات و نوارهاي ضبطشده است. حتي در مواردي ممکن است خود خانواده نداند اما فرزندانشان از اين سرويسها استفاده کنند. مشترکان ميتوانند در تهران 1818 و در استانهاي ديگر 2000 را شمارهگيري کنند و ريز مکالمات خود را به صورت آنلاين بشنوند. به اين ترتيب مطلع ميشوند که هزينههاي آنها مربوط به چه بخشي بوده است.
زارعيان در ادامه با اشاره به راهکار مخابرات براي مشکل سرويسهاي هوشمند اظهار کرد: مخابرات براي اين موضوع هم فکري کرده است، بدين صورت که سيستم سرويس را آنلاين کرده تا از اين پس شارژ آنلاين را روي شبکههاي هوشمند داشته باشيم. هزينه سرويسهاي هوشمند نيز از اين پس به صورت آنلاين روي سيستم قرار ميگيرد.
وي در پاسخ به اينکه اگر مشکل از ناحيه مخابرات باشد و مشترکان بخواهند طرح شکايت کنند، مراجعه به کدام بخش صورت ميگيرد، گفت: مشترکان ميتوانند با شماره 2020 تماس بگيرند، يا به بازرسيها مراجعه کرده و يا از طريق پرتال اعتراض کنند. البته در اين شرايط مخابرات تقريبا اطمينان دارد که از اين سرويسهاي هوشمند استفاده شده است.
منبع:ايسنا