یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بي دقتي اچ پي، اطلاعات وزارت دفاع آمريکا را تقديم روس‌ها کرد

هکر

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰


شرکت اچ پي با بي‌دقتي به متخصصاني که با روس ها همکاري داشتند اجازه داد تا به کدهاي منبع يک نرم افزار امنيت سايبري که مورد استفاده وزارت دفاع آمريکا بوده، دسترسي پيدا کنند.

وايمکس نيوز- پنتاگون از نرم افزاري به نام ArcSight متعلق به شرکت اچ پي براي حفاظت از شبکه هاي رايانه اي حساس خود استفاده مي‌کند. اچ پي نرم افزار يادشده را در سال 2010 از شرکتي به همين نام خريداري کرد و به اين منظور 1.5 ميليارد دلار پرداخت کرد.

روس ها از طريق شرکتي در اين کشور به نام Echelon توانسته اند به کدهاي منبع نرم افزار يادشده دسترسي پيدا کنند. Echelon از طرف دولت روسيه در طرح هاي مربوط به تامين امنيت سايبري فعال است.

البته اچ پي اتهامات واردشده در اين زمينه از طرف رسانه هاي آمريکايي را تکذيب کرده و مي گويد هرگز در اقداماتي دست نداشته که موجب به خطر افتادن محصولات و فعاليت هاي مشتريانش شود و هم اکنون در حال بررسي نرم افزارهاي خود براي شناسايي آسيب پذيري هاي احتمالي قبل از فروش آنها در بازار روسيه است.

پيش از اين هکرهاي وابسته به دولت روسيه به سوءاستفاده از برخي آسيب پذيري هاي نرم افزار امنيتي کاسپراسکي براي نفوذ به آژانس امنيت ملي آمريکا متهم شده بودند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو