معاون شرکت مخابرات ايران گفته که مخابرات قصد دارد سرويس پرداخت قبوض تلفن را به سمتي ببرد که با توافق با بانک، قبض تلفن مشترکان بدون دريافت صورت حساب، به صورت اتوماتيک از حساب بانکيشان پرداخت شود.
وايمکس نيوز- به گفته مسوولان مخابرات، 70 درصد مکالمات تلفن ثابت در ايران زير يک دقيقه است و با توجه به تعرفهگذاري صورت گرفته براي تلفن، در اين بخش گراني اتفاق نيفتاده است.
اما از سوي ديگر در اين باره از سوي مسوولان مربوطه بر لزوم اصلاح نظام تعرفهگذاري در خدمات ارتباطي تاکيد و اعلام شده که بايد متناسب با تورم و سود منطقي اپراتور آبونماني براي تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنين در حوزه اينترنت مشترکين بايد با پرداخت هزينه ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.
درباره دلايل اين امر هم اينگونه اعلام شده که با توجه به اينکه شيوه استفاده مردم از ارتباطات و همچنين رشد فناوري در طول اين سالها تغيير کرده، نظام تعرفهگذاري تلفن ثابت، همراه و ADSL نيز بايد تغيير کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفهگذاري بر اساس دقيقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نيست.
اما طبق مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، قبوض تلفن ثابت مشترکان اعتباري در صورتي که در طي دو دوره به 20 هزار تومان و براي مشترکان دائمي به 30 هزار تومان برسد، مخابرات مجاز به قطع ارتباط مشترک خواهد بود، اما فعلا مخابرات تصميمي براي قطع ارتباط مشترکان با اين ميزان بدهي، ندارد.
معاون امور مشتريان شرکت مخابرات ايران در اين باره با اشاره به هزينه 4.5 توماني هر دقيقه مکالمه با تلفن ثابت در کشور، گفته است اين در حالي است که در مکالمات تلفن همراه، کاربر به ازاي هر دقيقه به طور متوسط 60 تومان ميپردازد و مدت زمان بيشتري نيز مکالمه ميکند.
بر اساس اطلاعات نشريه ارتباطات، وي از برنامهريزي براي حذف قبوض کاغذي ظرف هشت ماه آينده خبر داد و افزوده است: به زودي اعلام صورت حساب قبوض تلفن ثابت، با هدف اطلاع رساني به مشترکان، به صورت يک ماهه خواهد شد.
منبع:ايسنا