یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

حمل لپ‌تاپ به هواپيما ممنوع مي‌شود؟

لپ‌تاپ

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰


اداره هوانوردي فدرال (FAA) قصد دارد حمل وسائل الکترونيکي بزرگ نظير لپ‌تاپ به هواپيما را بدليل احتمال انفجار باتري آنها ممنوع اعلام کند.

وايمکس نيوز- اداره هوانوردي فدرال (FAA) در حوزه ترابري و حمل و نقل ايالات متحده آمريکا، اختيار کنترل و سرپرستي همه امور هوانوردي غيرنظامي در آمريکا نظير مجوز پروازهاي ملي اين کشور را برعهده دارد.

اين سازمان به تازگي اعلام کرده است که قصد دارد از حمل وسائل الکترونيکي بزرگ همانند لپ‌تاپ که داراي باتري ليتيوم يوني بزرگ است، به قسمت بار هواپيماهاي مسافربري جلوگيري بعمل بياورد.

ميشل ژانگ، بعنوان يکي از مقامات رسمي اداره هوانوردي فدرال، خاطر نشان کرده است که اين سازمان پيشنهاد داده است که هرگونه وسيله الکترونيکي که از موبايل و گوشي همراه بزرگتر و داراي باتري ليتيوم يوني باشد، نبايد به داخل هواپيماهاي مسافربري حمل شود. اين سازمان علت اين ممنوعيت را احتمال منفجر شدن اين باتري‌هاي بزرگ اعلام کرده است.

وي در تشريح اين موضوع اين چنين توضيح داده است که متخصصان اين سازمان در آزمايشي، 10 دستگاه لپ تاپ را داخل کيف مخصوص لپ‌تاپ گذاشتند و سپس يک وسيله گرم‌کن را در نزديکي آن قرار دادند. نتيجه اين آزمايش آن بود که مواد و وسائل داخل قسمت بار هواپيما همانند شامپو، لاک پاک کن و مواد داراي الکل در مجاورت با باتري ليتيوم يوني دستگاه‌هايي همانند لپ تاپ مشتعل کرده و اين دستگاه‌ها منفجر مي شوند. نکته اينجاست که آتش آنها نيز با تجهيزات اطفاي حريق معمول در هواپيما خاموش نمي‌شود و همين کافيست تا يک فاجعه به بار بياورد.

وي در ادامه افزود:" البته ما مطمئن هستيم که مردم از اين قانون بسيار ناخشنود خواهند شد و توجيه آنان براي چنين اتفاق ناگوار و خطرناکي کار بسيار دشواري است".

اين سازمان در جريان نشستي که در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي برگزار شد،  نتايج تحقيقات و آزمايش‌هاي انجام شده خود را در اختيار گروه امنيت بار  سازمان هوانوردي غير نظامي بين‌المللي ايکائو (ICAO ) نيز ارائه داده است. قرار است اعضاي اين گروه قوانين و مقررات موجود درباره حمل وسائل الکترونيکي بزرگ را مورد مطلاعه دقيق قرار داده و در صورت لزوم قوانين و شرايط جديدي را وضع کنند.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو