جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه رگولاتوري:

موانع احتمالي ادغام شرکت هاي FCP و ورود آنها به بورس رفع مي‌شود

عباسي

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰


معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه رگولاتوري از رفع موانع احتمالي ورود شرکت هاي FCP به بازار بورس و يا ادغام آنها با يکديگر خبر داد.

وايمکس نيوز- صادق عباسي شاهکوه درباره وضعيت ادغام شرکت هاي FCP، گفت: ادغام شرکت هاي FCP هزينه‌هاي تمام شده شرکت ها و سرمايه‌گذاري‌ها را کاهش مي‌دهد و با شکل‌گيري اپراتورهاي بزرگتر در بازار ICT، هدف 2/5 برابر شدن اين بازار در طول برنامه ششم، بهتر محقق مي‌شود.
وي با اشاره به تاکيد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رويکرد کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در تدوين مقررات اين حوزه در جهت کمک به بورسي شدن و ادغام شرکت ها، افزود: بورسي شدن شرکت ها به شفاف‌سازي امور آنها و جذب سرمايه کمک مي‌کند و رگولاتوري نيز اين آمادگي را دارد با تدوين مقررات جديد و يا اصلاح مقررات قبلي، وارد شدن شرکت ها به بورس و ادغام آنها با يکديگر را تسهيل کند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر 17 شرکت FCP پروانه فعاليت دارند اما ممکن است براي ايجاد شبکه در سطح شهرها بطور جداگانه با موانع مختلفي روبرو شوند در حاليکه با ادغام با يکديگر مشکلات آنها کمتر مي‌شود و همچنين زمينه فعاليت و رقابت بين چند شرکت بزرگ در مقايسه با تعداد زيادي از شرکت هاي در حد متوسط راحت‌تر و به صرفه‌تر است.
عباسي شاهکوه درباره تعداد شرکت هايي که مي‌توانند با هم ادغام شوند، گفت: درخواست هاي ادغام از سوي شرکت ها تا وقتي مورد پذيرش قرار مي‌گيرد که به شرايط رقابت سالم در بازار آسيبي وارد نشود.
معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاکيد کرد: اگر شرکت هاي دارنده پروانه در حوزه ارتباطات ثابت براي ادغام يا ورود به بورس با موانع مقرراتي مواجه شدند مي‌توانند موانع قانوني و پيشنهادهاي خود را براي رفع آنها به رگولاتوري ارسال کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو