مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان کرمانشاه، اقدامات انجام شده ارتباطي در مناطق زلزله زده استان را تشريح کردو گفت:در شهر سر پل ذهاب به دليل حساسيت و تخريبي که وجود داشت، با تلاش بي وقفه، کمترين اختلال در بخش ارتباطات به وجود آمد.
وايمکس نيوز- مهندس بهنيا مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان کرمانشاه درباره اقدامات انجام شده براي مناطق زلزله زده استان، گفت: از همان لحظات اوليه حادثه زلزله ،با حضور در مناطق زلزله زده، ستاد بحران استان و در تماس با اپراتورهاي ارتباطي متوجه شديم متاسفانه ساختمانهاي پي سي و مخابرات سرپلذهاب، ساختمان مخابرات ازگله و تعدادي از ساختمانهاي پست و پستبانک دچار آسيب جدي شدهاند.
مهندس بهنيا با اشاره به نياز ارتباطي در لحظات حساس بعد از حادثه اظهار کرد: بلافاصله تمهيدات لازم انديشيده شد و اکيپهايي از مرکز استان به مناطق آسيب ديده اعزام و در همان دقايق اوليه ترميمها انجام شد.
وي يادآور شد: البته در دقايق اوليه بنا بر ترافيک ارتباطي که در منطقه ايجاد شد، طبيعتا برخي مشکلات ايجاد شد، اما علي رغم قطعي برق در زمينه ارتباط و استفاده از اينترنت در شهر سرپلذهاب و برخي روستاها، مشکلي نداشتيم،
بهنيا ادامه داد: باطري تجهيزات شش الي هفت ساعت پاسخگو بودند که متاسفانه با عدم وصل برق، بخشي از آنتنها از مدار خارج شدند، اما در شهر سر پل ذهاب به دليل حساسيت و تخريبي که وجود داشت، تلاش کرديم ، کمترين اختلال در بخش ارتباطات به وجود بيايد.
وي اظهار کرد: اين در حالي بود که همزمان از استانهاي همجوار و مرکز، درخواست کمک کرديم که بلافاصله تجهيزات پرتابل به استان اعزام و ارتباطات برقرار شد.
بهنبا با اشاره به اينکه با دريافت تجهيزات، مراکز روستاها را نيز تجهيز کرديم افزود: البته به اين منظور مشکلاتي داشتيم که با تلاش هاي صورت گرفته ، با هر وسيله ممکن ، تجهيزات به محلهاي مورد نياز انتقال يافت.
وي نقش ارتباط در خدمات دهي را بسيار مهم ارزيابي کرد و بيان داشت: يکي از عوامل تسريع در خدماتدهي به مصدومين و حادثه ديدگان ارتباط است و ما وقتي مي ديديم عوامل دست اندر کار اعم از کادر پزشکي، خدمات رسان و اهالي رسانه ، بخوبي در حال اطلاعرساني هستند متوجه ميشديم که مشکلي در زمينه ارتباطات وجود ندارد .
بهنيا با اشاره به گفتگو با اپراتور هاي رايتل، ايرانسل و همراه اول خاطرنشان کرد: پيشنهاد داده شد، تماسهاي درون شبکه اپراتورها، رايگان باشد و اين امر هم يکي از امتيازاتي بود که در اختيار مردم منطقه قرار گرفت .
مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان کرمانشاه افزود: در راستاي همراهي با مردم آسيبديده ، همکاران ما در وزارتخانه و شهرهاي سراسر کشور اقلامي را تدارک ديدند که شامل پانصد تخته چادر، پنج هزار تخته پتو و اقلام بسيار زيادي خوراکي بود، که به مناطق حادثه ديده ارسال شد