پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنج گجت تکنولوژي جديد و برتر سال 2017

کلاه هوشمند

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹:۰۰


با نزديک شدن به روزهاي پاياني سال ميلادي، همواره يکي از کارهايي که وب سايت‌هاي مختلف فعال در زمينه تکنولوژي انجام مي‌دهند، مرور و بررسي برترين گجت‌هاي تکنولوژي است.

وايمکس نيوز- وسايل و گجت‌هاي مختلفي در سال 2017 معرفي و يا به بازار عرضه شد که مي تواند براي بسياري از کاربران در جهان مفيد و کاربردي به شمار بيايد.

در اين گزارش به مرور و بررسي مختصري از برترين گجت ها و تکنولوژي هاي سال 2017 ميلادي مي پردازيم:

 

 

 

1. ربات اسباب بازي

اين ربات که به منظور بازي کودکان طراحي شده است، در يک جعبه به صورت قطعات پازل تعبيه شده است و کاربران قادر خواهند بود با سرهم بندي و مونتاژ قطعات مختلف آن با هم، ربات اسباب بازي را بسازند. اين ربات به چشم و حسگرهاي هوشمند مجهز است تا بتواند افراد و اشياي موجود در محيط اطراف خود را شناسايي کند.

 

2. دوربين‌هاي امنيتي

با خريد و نصب اين دوربين‌هاي امنيتي، کاربران قادر خواهند بود امنيت محيط منزل يا محيط کار خود را به طور کامل تامين کرده و در اختيار بگيرند. دوربين‌هاي امنيتي ساخت شرکت نست (Nest) که هم براي داخل و هم براي خارج از منزل طراحي شده است، به صورت خودکار و تمام اتوماتيک قادر است افراد پيرامون خود را شناسايي کرده و حتي چهره و هويت آنان را تشخيص دهد و سپس به گوشي هوشمند همراه صاحب منزل هشدار و اطلاع دهد.

اين دوربين امنيتي قابليت ديد واضح در شب را نيز دارا بوده و از اسپيکرهاي هوشمند و قابليت چرخش چندين وجهي بهره مي برد. نصب و استفاده از اين دوربين به طور قطع مي تواند امنيت و آرامش را براي کاربران زماني که در خانه نيستند، به ارمغان بياورد.

 

3. کفش هوشمند

اين کفش‌هاي هوشمند جديد نياز به اتصال هيچ گوشي يا ساعت هوشمندي ندارند چراکه با بهره مندي از حسگرهاي هوشمند تعبيه شده در اين کفش ها، قادر است مسافت هاي پيموده شده کاربران را به آنها اطلاع داده و يا ميزان مسافتي را بايد طي کنند ، به آنها اطلاع داده مي شود.

 

4. ويديو پروژکشن بي سيم

شرکت اوپتاما تابستان سال جاري از جديدترين ويديو پروژکشن خود رونمايي کرد که نيازي به اتصال با سيم يا کابل به رايانه‌ها ندارد. اين گجت جديد قابليت اتصال به اينترنت بي سيم واي فاي wifi، بلوتوث و درگاه HDMI را نيز دارد و تصاوير با کيفيتي را ارائه مي دهد.

 

5. کلاه دوچرخه سواري هوشمند

کلاه جديد هوشمند که توسط شرکت لوموس معرفي شده است، براي آن دسته از کاربراني که به طور حرفه اي ورزش دوچرخه سواري را دنبال مي کنند و درصدد افزايش بهره وري و ضريب ايمني خود به هنگام ورزش هستند، تکنولوژي بسيار مفيد و کاربردي به شمار مي رود.

ويژگي منحصر بفرد اين کلاه هوشمند آن است که به 40 عدد چراغ LED نوراني مجهز است و زماني که دوچرخه سوار ترمز مي کند، به رانندگان خودرو و يا ساير افراد پيرامون هشدار و اطلاع مي دهد و بدين ترتيب از بروز تصادف جلوگيري کرده و به طور کلي ضريب ايمني دوچرخه سواري را افزايش مي دهد.

منبع: وب سايت گاردين

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو