شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ادغام وزارت ارتباطات با راه و مسکن منطقی نیست

ادغام

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷:۰۰


عضو هیات مدیره انجمن شرکت های اینترنتی گفت: در ادغام وزارتخانه ها به جرات می توان گفت آخرین وزارتخانه ای که می توانست با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادغام شود وزارت راه و ترابری و مسکن بود.

وایمکس نیوز - محمد اسمی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تصویب لایحه ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری و تشکیل " وزارت امور زیربنایی و ارتباطات " گفت: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با توجه به موضوع کاری منطقی است اما ادغام این دو با وزارت ارتباطات با توجه به فعالیت های این وزارتخانه هیچ سنخیتی ندارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی فعالی در حال همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: مانیتور کردن بخش خصوصی فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امری بسیار دشوار است و باید بخش حاکمیتی که این مهم را به عهده می گیرد با مسایل روز دنیا آشنا باشد.

اسمی با تاکید بر اینکه بهتر است وزارت ارتباطات به صورت مستقل فعالیت کند، افزود: در صورتی که قرار باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارتخانه های راه و مسکن ادغام شود باید این اقدام به گونه ای صورت گیرد که کوچکترین لطمه ای به بخش فناوری اطلاعات وارد نشود.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های اینترنتی گفت: با توجه به شکل آموزشی و تحقیقاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه می توانست با وزارت علوم یا آموزش و پرورش ادغام شود اما ادغام با وزارت راه و مسکن توجیهی غیرمنطقی است.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، این صنعت را متلاطم و به روز دانست و گفت: جنس سیاستگذاری ها در این بخش با آنچه که در وزارت راه اتفاق می افتد کاملا متفاوت است.

اسمی انحلال وزارت ارتباطات را نیازمند کار کارشناسی بسیار دقیق دانست و افزود: باید بررسی کرد که در سایر کشورهای دنیا نیز ادغامی بین وزارت ارتباطات و راه صورت گرفته و الگویی در این زمینه داشته ایم یا خیر؛ البته توجه به این موضوع نیز مهم است که هر کشوری ساختاری مخصوص به خود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن فعالان تلفن اینترنتی گفت: صنعت فناوری اطلاعات صنعتی نوپا است که با توجه به اهمیت آن، حساسیت های بیشتری را برای رشد و توسعه می طلبد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو