یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل شرکت زيرساخت:

مکالمات بين الملل آزادسازي مي شود/ خروج زيرساخت از انحصار تلفن

صادق عباسي شاهکوه

جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰


مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت از خروج سرويس مکالمات بين الملل از انحصار اين شرکت و واگذاري ارائه خدمات مکالمات تلفني بين الملل به شرکتهاي خصوصي تا پايان سال خبر داد.

وايمکس نيوز- صادق عباسي شاهکوه اجراي اين طرح را در راستاي اهداف کاهش تصدي شرکت ارتباطات زيرساخت و رفع انحصار در اين بخش عنوان کرد و گفت: مکالمات بين‌الملل از انحصار شرکت ارتباطات زيرساخت خارج مي‌شود و شرايط قرار است به نحوي باشد که مقداري از وظايف شرکت زيرساخت در اين بخش، به سمت اپراتورهاي ارتباطي برود.

وي افزود: با انجام اين طرح، دخالت زيرساخت در پروژه هاي مربوط به ارتباطات صوتي ايران و خارج و نيز ترمينيشن و اورجينيشن که تاکنون در اختيار زيرساخت بود، کاهش مي يابد.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت خاطرنشان کرد: در اين طرح بخش حاکميتي همچنان در اختيار زيرساخت باقي مي ماند اما در بخش غيرحاکميتي، ارائه و يا فروش سرويس به بخش خصوصي سپرده مي شود.

عباسي شاهکوه با اشاره به اينکه با خروج شرکت ارتباطات زيرساخت، قرارداد با اپراتورهاي بين المللي صوت (کرير) از طريق بخش خصوصي صورت مي گيرد و زيرساخت ديگر در اين قراردادها حضور نخواهد داشت، گفت: در حال آماده سازي و زمينه سازي شرايط براي اجراي اين طرح هستيم.

به گفته وي، خروج شرکت ارتباطات زيرساخت از انحصار و آزادسازي فعاليتهاي مربوط به صوت (VOICE) يک برنامه يکساله است که تا پايان امسال، بخشي از آن اجرا مي شود.اين موضوع مي تواند به بهبود کيفيت ارتباطات بين الملل و امکان حضور و فعاليت اپراتورهاي مجازي در بازار کمک کند.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت تاکيد کرد که اين موضوع تنها درخصوص فروش صوت صورت مي گيرد و آزادسازي و رفع انحصار فروش پهناي باند اينترنت از بين الملل در برنامه نيست.
منبع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو