یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

موبايلي که IMEI گوشي و روي جعبه آن يکي نيست نخريد

IMEI

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰


از گذشته در بازار گوشي هايي موجود بود که به دلايلي IMEI آنها عوض شده است؛ حالا لازم است خريداران موبايل از خريد گوشي هايي که شناسه IMEI نمايش داده شده روي نمايشگر گوشي با IMEI روي جعبه تطابق ندارد، جداً اجتناب کنند.

وايمکس نيوز- طرح رجيستري گوشي تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده و گوشي هاي جديدي که به شبکه اپراتوري تلفن همراه وارد مي شوند بايد فرآيند فعال سازي را به طور کامل و موفق طي کنند در غير اين صورت نمي توانند به صورت دائم از شبکه سرويس بگيرند و پس از 30 روز قطع مي شود.

براي فعال سازي گوشي در طرح رجيستري کاربر بايد از طريق کد دستوري ستاره 7777 مربع (سامانه همتا) عمل کند.

در اين سامانه شماره سيم کارت، شماره IMEI و کد فعال سازي (يک عدد 6 رقمي که روي کارت گارانتي درج شده و بايد هنگام خريد از فروشنده دريافت کرد) خواسته مي شود و در نهايت يک گوشي با IMEI يکتا با يک سيم کارت منطبق و فعال خواهد شد.

از اين رو صحت IMEI در اين طرح حائز اهميت ويژه است.

IMEI روي جعبه گوشي درج شده يا از طريق شماره‌گيري کد دستوري ستاره مربع صفر شش مربع قابل مشاهده است.

از گذشته در بازار گوشي هايي موجود بوده که به دلايلي IMEI آنها عوض شده است؛ بنابراين IMEI مورد استفاده در گوشي با IMEI ثبت شده روي جعبه مطابقت ندارد در نتيجه IMEI مورد استفاده در گوشي با مشخصات گوشي نيز هماهنگ نيست و اين موضوع شايد در مراحل بعدي طرح رجيستري اهميت بيشتري داشته باشد.

بنابراين در حال حاضر خريداران گوشي تلفن همراه حتما از انطباق IMEI گوشي و جعبه اطمينان حاصل کنند و سپس اقدام به خريد کنند.

خريداران بايد در صورت عدم مطابقت شناسه نمايش داده شده روي نمايشگر تلفن همراه با شناسه درج شده روي جعبه از خريد خودداري کنند و حتي اگر پيش از آن هزينه‌اي به فروشنده پرداخت کرده اند گوشي را برگردانند و وجه را پس بگيرند.

در صورت عدم همکاري فروشنده و امتناع از عودت وجه خريدار مي تواند موضوع را از سازمان تعزيرات حکومتي پيگيري کند. در اين موارد حق با خريدار خواهد بود.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو