شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش دستياران جوان در وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰


مهندس آذري جهرمي در ديدار با اعضاي شوراي دستياران جوان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به تحولات سريع حوزه فناوري و لزوم تغييرات متناسب با تحولات روز به‌ويژه تغييرات ساختاري در حوزه سازماني و نيروي انساني نقش دستياران جوان را بسيار مهم دانست.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعضاي شوراي دستياران جوان وزارت ارتباطات ديدار و گفت وگو کرد.
مهندس آذري جهرمي در اين ديدار ضمن بيان انتظارات از دستياران جوان وزارت ارتباطات و دستگاه‌هاي تابعه، به نقش کليدي دستياران جوان در حوزه‌هاي سازماني خود اشاره و خاطرنشان کرد: دستياران جوان بايد گوش شنواي سازمان براي صحبت هاي افراد بوده و هم نقش نظام دريافت بازخوردها و هم نقش نظام تسهيل‌گر را ايفا کند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با بيان نقش مهم شوراي دستياران جوان و تعبير وزارت در سايه براي دستياران جوان، عنوان کرد: پيگيري ساختار تحول گرا و آرمان گرا، شناسايي استعدادها و افراد داراي ظرفيت در مجموعه وزارت، تبادل نظر و ارزيابي وضعيت موجود، پرهيز از خصلت هاي محافظه کارانه، استخراج مشکلات سازمان ها، بيان صريح واقعيت‌ها، مشکلات و معضلات، انتقال پيشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات کارکنان به مسوولان سازمان، پيگيري و انجام اقدامات بصورت علمي و مطالعه و پيگيري مباحثي همچون نظام مديريت دانش، ارتقاي سازماني کارکنان، سنجش رضايت شغلي، رفتار سازماني و روحيه و سلامت کاري از جمله انتظارات اصلي از دستياران جوان است.
وي در اين ديدار با اشاره به اينکه وزارت ارتباطات و دستگاه‌هاي تابعه داراي پرسنل توانمند و با دانش علمي است، افزود: نوسازي اداري يک فرصت بوده که بايد متناسب با تغييرات روز باشد و درصورتيکه تغييرات ساختاري متناسب با تحولات روز و بدون راهبرد مشخصي صورت پذيرد، منجر به ناپايداري مي‌شود.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور با اعلام اينکه روندهاي جهاني مبين اين است که رشد شاخص‌هاي اقتصادي به سمت فناوري اطلاعات گرايش دارد، گفت: چالش‌هاي احتمالي که عموماً در اثر تغييرات بوجود مي‌آيند بايد با برنامه‌ريزي صحيح، مديريت شده و به فرصت تبديل شوند و ماموريت‌هاي ما نيز متناسب با تغييرات روز تعيين و اجرايي شوند.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد همچنين تاکيد کرد: نگاه وزارت ارتباطات نيز بايد متفاوت باشد و با توجه جهت‌گيري برنامه ششم توسعه، ماموريت اصلي و تمرکز اين وزارتخانه بر روي فناوري اطلاعات است.
وي در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر يکي از ماموريت اصلي وزارت ارتباطات موضوع اشتغال است که در اين راستا موضوع اقتصاد ديجيتال در دستور کار اين وزارتخانه قرار دارد و در مراحل بعدي نيز با جذب سرمايه‌گذاري و رفع موانع، تلاش خواهيم کرد گام بزرگي درجهت اشتغال جوانان به‌ويژه در حوزه فناوري اطلاعات برداريم.
آذري جهرمي با اشاره به اينکه براساس اعلام فعالان ايراني حوزه برنامه‌هاي کاربردي در نمايشگاه باکوتل، بيش از 35 هزار شغل صرفا در بخش توسعه نرم افزارهاي موبايل محور در سال جاري در کشور ايجاد شده و فرصت‌هاي جديدي نيز براي کسب و کار جوانان در اين خصوص فراهم شده است، اظهار کرد: با يک دگرگوني در ساختار مجموعه ها و نيروي انساني مواجهيم و بايد نگاشت اين دگرديسي پايدار باشد تا از يک نقطه پايدار ديناميکي به سمت نقطه پايدارتري برويم و اهداف تعيين‌شده در اين حوزه محقق شوند.
بنابه اين گزارش، در ابتداي جلسه مجتبي جوانبخت دستيار وزير در امور جوانان و رييس شوراي دستياران جوان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گزارش مختصري از اقدامات صورت‌گرفته توسط شورا ارايه کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو