شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراف به ضعف‌ها به سبک فيس‌بوک

فيسبوک

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸:۰۰


فيس‌بوک با ارسال پستي وبلاگي که توسط مدير امور پژوهش اين شرکت نوشته شده، اذعان کرده که استفاده از اين شبکه اجتماعي مي‌تواند در شرايطي بد و نامناسب باشد.

وايمکس نيوز- ديويد گينزبرگ نويسنده اين پست تصريح کرده اگر کاربران فيس بوک تنها از آن براي مشاهده و مصرف اطلاعات استفاده کنند، شرايط روحيه و حس و حال بدتري خواهند داشت. اما اگر به جاي استفاده يک طرفه از فيس بوک از آن براي تعامل با دوستان و آشنايان استفاده کنند حالشان بهتر مي شود.

بسياري از کارشناسان و منتقدان فيس بوک مي گويند اين شبکه اجتماعي به جاي اينکه افراد را به هم نزديک کند، باعث دوري اشخاص از يکديگر مي شود و به افسردگي و دلتنگي در افراد دامن مي زند و در واقع اين شبکه اجتماعي در حال آسيب زدن به تار و پود جامعه اي است که در آن زندگي مي کنيم.

در اين مطلب به تحقيقي که بر روي دانشجويان دانشگاه ميشيگان صورت گرفته هم اشاره شده است. بر اين اساس افرادي که از فيس بوک تنها براي مصرف اطلاعات و داده استفاده کرده بودند، حس و حال بدتري در مقايسه با افرادي داشتند که از آن براي گفتگو با دوستان و آشنايان و حتي به اشتراک گذاري مطالب، اظهار نظر و غيره استفاده کرده بودند.

همچنين در پست وبلاگي مذکور تصريح شده: مطالعه ديگري که در دانشگاه هاي سن ديه گو و ييل صورت گرفته ثابت مي کند افرادي که تنها بر روي لينک ها کليک کرده يا صرفا لايک مي زنند و تعاملي با ديگر کاربران ندارند در مجموع از نظر سلامت روحي و ذهني وضعيت بدتري داشته اند.

در مقابل کاربراني که از فيس بوک براي تبادل گسترده پيام و ارسال مطلب استفاده کرده اند کمتر احساس تنهايي و افسردگي داشته اند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو