شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار يک مقام انگليسي؛

پول خود را با بيت‌کوين بر باد ندهيد!

بيت‌کوين

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳:۰۰


يک مقام ارشد انگليسي در هشداري به مردم و کاربران اعلام کرده است که با سرمايه‌گذاري و خريد و فروش به ارز ديجيتالي بيت کوين ممکن است همه پولشان را از دست بدهند.

وايمکس نيوز- زماني ارزش ارزهاي ديجيتالي و مجازي همانند بيت‌کوين کمتر از يک دلار بود و اکنون تا مرز 18 هزار دلار هم رسيده است. در واقع، فناوري بيت‌کوين‌ که يک پول رمزنگاري شده است، اين امکان را به کاربران مي‌دهد که بدون نياز به هيچ بانکي مبادلات مالي خود را انجام مي‌دهند و همچنين هويت طرفيت معامله نيز ناشناس باقي مي ماند.

بيت کوين يک ارز ديجيتالي رمزنگاري شده است که بايد توسط سيستم هاي رايانه و با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته اي استخراج يا ماينينگ شود.

بسياري از کشورهاي جهان از جمله کشورهاي اروپايي در تلاش هستند تا اين پول بي افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر اين باورند بيت کوين به تجارتهاي غير قانوني و غير مجاز همچون تجارت اسلحه، تجهيزات تروريستي، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضايي و پليس نمي توانند طرفيتن معامله را شناسايي و ردگيري کنند، باعث سهولت آن مي شود.

بيت‌کوين طي سال جاري، پس از افزايش تقاضاهاي سازمان‌دهي شده براي استفاده از ارزهاي رمزگذاري شده و توسعه مصرف اصلي و مالي از آن، بيش از 900 درصد افزايش قيمت داشته است. طي سال‌هاي اخير، ارز مجازي بيت‌کوين توانسته است ارزش بسيار بالايي را براي خود ثبت کند و در آخرين مبادلات بازار جهاني، بيت‌کوين با رسيدن به رقم 18 هزار دلار رکورد جديدي را ثبت کند.

اين در حاليست که بسياري از تحليلگران بازار بر اين باورند که اين افزايش بي رويه و بي سابقه ارزهاي ديجيتالي رمزنگاري شده همچون بيت کوين کاملا موقتي و زودگذر خواهند بود و رشد ارزش ناگهاني بيت کوين هم حبابي بوده و همچون حباب هم به زودي خواهد ترکيد.

آندرو بيلي – يکي از مقامات ارشد مالي در انگلستان – به مردم و کاربران در تمامي کشورها بويژه انگلستان هشدار مي دهد که سرمايه گذاري و خريد و فروش به بيت کوين ريسک بزرگي به شمار مي رود و اين احتمال وجود دارد که تمامي دارايي ها و پول هايي که  کسب کرده اند، يک شبه بر باد برود.

وي همچنين معتقد است که حتي نامگذاري کلمه "ارز" براي بيت کوين هم نادرست بوده است چراکه اصلا بيت کوين يک ارز نيست بلکه تنها يک کالا يا دارايي است که ارزش آن مي تواند کم يا زياد شود.

وي خاطر نشان مي کند که بيت کوين يک کالا يا دارايي معمولي نيست بلکه ويژگي هاي عجيب و غريبي دارد چراکه عرضه آن ثابت است و زياد نمي شود اما تقاضا براي آن بيشتر و بيشتر مي شود.

وي در مصاحبه اي با بخش خبري نيوزنايت، در آخر بعنوان يک هشدار کاملا جدي به مردم و کاربران اعلام مي کند که با سرمايه گذاري و خريد و فروش به بيت کوين بايد آماده از دست دادن پول هاي خود باشند و با علم به اين مساله، اقدام به تجارت با بيت کوين کنند. 

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو